Formulier verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alfa1000

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2016
Hello, ik heb een klein vraagje

Ik zou graag willen een formulier willen verzenden via acces

Het lukt mij om via een macro dit te verzenden, maar hij neemt de volledige tabel. Ik zou graag enkel hetgeen op het scherm staat verzenden in een excell file.

Zou er iemand kunnen helpen?

Mvg
Alfa

Ik zou zeggen: (naast natuurlijk Welkom bij HelpMij :) ) post een voorbeeldje van de db, dat kijkt wat makkelijker. Ik vermoed dat je vanuit een formulier één record wilt mailen, maar wàt je wilt mailen is mij nog niet helemaal duidelijk.

Aan de screenshots hebben we niets, dat had je al prima in je eerste bericht uitgelegd. Herhaald verzoek dus om de db te posten :).

Okidoki :d

Ik stuur je een voorbeeld ,

Bekijk bijlage Testdatabase.rar

Dus zoals ik reeds aangehaald heb , enkel hetgeen dat op het scherm staat in het formulier zou mogen gemaild worden.

Ik geraak er niet om enkel de pagina te mailen

Je moet, om een selectie te mailen of te exporteren, daar een selectie van maken. Deze methode die ik bijna altijd gebruik, doet dat perfect. Als je bij <Eigenschappen> van de knop kiest voor Gebeurtenisprocedure i.p.v. macro, kun je deze code plakken. Die maakt een aparte query aan (hoef je dus niet zelf te doen) en vult deze met het actieve record.
Code:
Private Sub Knop18_Click()
Dim qDef As DAO.QueryDef
Dim strSQL As String

On Error GoTo Hell
    Set qDef = CurrentDb.QueryDefs("qData")
    strSQL = "SELECT Id, Naam, Voornaam, Adres, Gemeente, Postcode, Email, [Uren Aan het werk], [Uren in de offerte] " _
        & "FROM Data WHERE ID = " & Me.Id
    qDef.SQL = strSQL
    On Error GoTo 0
    DoCmd.TransferSpreadsheet acExport, , "qData", CurrentProject.Path & "\data.xls", True
    Exit Sub

Hell:
    Set qDef = CurrentDb.CreateQueryDef("qData", strSQL)
    Resume Next
End Sub

Het systeem creëert nu een nieuwe query , maar mijn object wordt niet verstuurd?

Doe ik iets verkeerd?

Bijlagen

Mijn code maakt een excel export, en doet geen mail. Kun je doen met SendMail.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan