• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formulier vullen vanuit excel rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paauwer

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Berichten
36
ik heb 2 bestanden.

- nummering
- projectblad

In de nummering komt in elke nieuwe rij een project te staan. Deze informatie staat achter elkaar.
Dus a1 naam b1 adres c1 postcode. Ga zo verder.

In mijn projectblad komt deze infomatie ook voor. Maar dan staat het in een formulier. Dus bv f10 is naam en f11 is adres, g11 is postcode etc.

En zo zijn er nog veel meer gegevens die op beide bladen ingevuld moeten worden.

Nou wil ik het liefst door op een knop te drukken automatisch een nieuw projectblad maken door dit automatisch te laten invullen met de gegevens van de laatste rij die ik toegevoegd heb.

Kan dit? En is dit zeer ingewikkeld of niet? Het liefst houd ik de twee bestanden gescheiden maar als ze bij elkaar in 1 bestand moeten dan is dat ook wel een optie.

Het meest moeilijke eraan is denk ik dat ie niet van iedere rij een blad maakt, maar steeds bij de laatste die toegevoegd wordt.

In de bijlage een voorbeeld van de bestanden. Ik heb daarin met kleurtjes gewerkt.
 

Bijlagen

  • koppeling nummering en projectblad voorbeeld.xlsm
    109,8 KB · Weergaven: 38
Paauwer,

bedoel je zoiets?

Alles hangt nu aan het op te geven offertenummer
 

Bijlagen

  • koppeling nummering en projectblad voorbeeld hs.xlsm
    111,4 KB · Weergaven: 72
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan