Formulier waarbij ik meerdere dingen kan aanvinken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

LR0Y

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2011
Berichten
1
Hallo,

Ik ben een database aan het maken voor de pizzaria waar ik werk.
Alleen nu wil ik een formulier maken waarmee ik pizza's kan toevoegen.
Ik wil verschillende ingredienten kunnen aanvinken die de database dan zelf achter elkaar zet bij ingredienten.
Ik ben nog niet zo goed met access ben het aan het leren bij informatica op school. Alleen wil me er graag verder in verdiepen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en dat de vraag niet eerder gesteld is. Ik wist namelijk niet waarop ik moest zoeken.

Alvast bedankt.
 
Je zou eens kunnen beginnen met de vraag iets duidelijker te stellen, al heb ik wel een (vaag) idee, dat behoorlijk fout is... En dat is dat je ingredienten wilt verzamelen in één record. Niet opgaan, die weg. Nogmaals: ik kan het fout hebben!
Kijk eens in bijgaand voorbeeld van Microsoft hoe je een recepten database kunt opzetten.
 

Bijlagen

  • Recipes.rar
    86,7 KB · Weergaven: 27
Dag OctaFish,

ik heb deze database gebruikt voor opvolging van acties. Het is mij vooral voor uw Switchboard te doen. Het probleem is nu echter als ik machtigingen wil gaan invoeren ik niet de eigenaar ben.
Is er een mogelijkheid om mij van deze database de eigenaar (objectype huidige eigenaar) te maken?

Bedankt
 
Eerlijk gezegd zou ik dat zo niet weten; ik heb de db ook maar van de Microsoft site opgehaald. Probeer eens of je hem kunt openen met de <Shift> toets ingedrukt; daarmee omzeil je de standaard beveiligingen.
 
Dacht het wel. Open met schift geeft geen verandering.
Geen probleem. Ik vindt die switchboard ferm gemaakt en vroeg me maar gewoon af hoe dit werkt.
Had het al gekopiëerd in een eigen database maar dan krijg ik verschillende compileerfouten.
Heb jij toevallig een idee hoe ze zo een switchboard maken?

grtjes
 
In Access 2003 heb je in het menu <Extra>, <Databasehulpprogramma's> de optie <Schakelbordbeheer>. Daar wordt alles ingesteld, zoals welke formulieren je wanneer te zien krijgt. De aansturing gaat geheel via VBA, en alle opties worden opgeslagen in een tabel ([Switchboard Items]). Voor het snel aanpassen van titels kun je daar nog wel in gaan grasduinen, maar ik zou je aanraden om e.e.a. via de officiele weg te doen. Ik heb er ook wel eens mee gestoeid (tabel, vba) en binnen de korste keren deed-ie het niet meer. En dan zijn de rapen zuur.... (heb je daar nog een leuk receptje voor??)
 
Bedankt OctaFish,

deze functie heb ik al meerdere malen gebruikt. Is echter gewoontjes (met knopjes). In het voorbeeld hier is het gedaan met schuifbalkjes en ziet er verdekke ferm uit.
Maar no problemo. Zal dit voorbeeld nog dikwijls gaan bekijken en te begrijpen (allé proberen).

Toch bedankt voor de reacties.
 
Ze hebben niet veel meer gedaan dan de knoppen vervangen door Labels. En dan ziet het er gelijk een stuk netter uit, daar geef ik je gelijk in! Maar de achterliggende techniek is volgens mij krek hetzelfde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan