Formulier wel of niet bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

belois

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2009
Ik wil een formulier openen met klantgegevens. Deze records mogen echter niet aangepast worden, maar men kan door de records lopen. Pas als men op een knop 'bewerken' drukt mag men de huidige recordgegevens aanpassen.

Hoe kan ik dit het meest eenvoudig maken.

Nu wordt het formulier geopenend en staat er onder de eigenschappen van het formulier dat er geen gegevens verwijderd of aangepast mogen worden.

Nu moet ik dus aan de knop een Gebeurtenisprocedure hangen waardoor het eigenschappen van het formulier tijdelijk wijzigen. Of natuurlijk een hele andere keuze maken voor de oplossing.

Of je maakt nog zo'n formulier voor het bewerken. en linkt met die knop naar dat formulier kan je altijd weer terug.

gr

Begrijp ik dat de records in het formulier nu al niet kunnen worden bewerkt, terwijl je dat nog niet bij de formulierinstellingen hebt geregeld? In dat geval heeft het geen zin om iets in te stellen, want dan is je Recordbron niet geschikt om records te bewerken. Je zult dan eerst de query (komt meestal door een query....) zodanig moeten aanpassen, dat je wel records kunt bewerken.

Hallo Michel

Begrijp ik dat de records in het formulier nu al niet kunnen worden bewerkt, terwijl je dat nog niet bij de formulierinstellingen hebt geregeld? In dat geval heeft het geen zin om iets in te stellen, want dan is je Recordbron niet geschikt om records te bewerken. Je zult dan eerst de query (komt meestal door een query....) zodanig moeten aanpassen, dat je wel records kunt bewerken.

Standaard kunnen ze wel de records bewerken. Maar ben aan het kijken wat handig is. Als je de eigenschappen van het formulier aanpast dat kun je aangegeven of je verwijderen / aanpassen wilt toestaan of niet.

Vraag is of ik inderdaad twee aparte formulieren moet laten openen of hoe ik in het huidige formulier een knop kan maken bekijken / bewerken. deze laatste oplossing is natuurlijk het mooist.

Alvast bedankt voor je hulp.

Hallo Ronaldxx

Of je maakt nog zo'n formulier voor het bewerken. en linkt met die knop naar dat formulier kan je altijd weer terug.

gr

Dat kan op zich wel maar dan opent hij het nieuwe formulier gewoon weer op het eerste record. Ik moet dan hetzelfde formulier geopend krijgen maar dan voor het huidige record.

Daarvoor gebruik je de eigenschap "Bewerken toestaan" (AllowEdits). Zet bij de eigenschap "Aanwijzen" (Current) van het formulier onderstande code:

Me.AllowEdits = False

Maak een knop op het formulier en zet be de eigenschap "Bij klikken" (OnClick) de code

Me.AllowEdits = True

De code zet je in de VBA editor en bij de eigenschap van de objecten selecteer

[Gebeurtenisprocedure]

Zie bijlage.

Wil je met 2 formulieren werken en het 2e formulier in de juist record openen gebruik dan bij het aanmaken van de knop de wizard en volg de juiste instructie's op, dan doet de wizard het werk voor je.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Charles,

Dit is de oplossing die ik zocht. Dank je wel voor de hulp!

Daarvoor gebruik je de eigenschap "Bewerken toestaan" (AllowEdits). Zet bij de eigenschap "Aanwijzen" (Current) van het formulier onderstande code:

Me.AllowEdits = False

Maak een knop op het formulier en zet be de eigenschap "Bij klikken" (OnClick) de code

Me.AllowEdits = True

De code zet je in de VBA editor en bij de eigenschap van de objecten selecteer

[Gebeurtenisprocedure]

Zie bijlage.

Wil je met 2 formulieren werken en het 2e formulier in de juist record openen gebruik dan bij het aanmaken van de knop de wizard en volg de juiste instructie's op, dan doet de wizard het werk voor je.

Graag gedaan. Als daarmee de zaak is opgelost, wil je de vraag dan op opgelost zetten? Dat doe je rechtsonderaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan