Formulier wil niet updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuckyFm

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2015
Hallo,

Ik ben erg nieuw in het "programmeren" in access 2010 ik heb in mij formulier 2 invoervelden op basis daarvan moeten er 3 velden worden bijgewerkt.

voor de duidelijkheid de database wordt keurig bijgewerkt (met een updat query) als ik na het invoeren het formulier sluit en daarna weer open werkt het perfect maar Me.Refresh werkt niet.
Wat kan ik doen om na elke in voer (dus twee keer per record) mijn formulier te refreshen??

Alvast bedankt voor de hulp.

M.v.g. Lucky

Ik snap niet helemaal wat je aan het doen bent. De techniek die jij beschrijft heb ik namelijk zo nog nooit nodig gehad.

ik heb zelf ook zoiets in me formulier en heb gekeken welke formule onder de knop hangt die dat ook doet vervolgens heb ik deze onder het veld gezet.
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, 5, , acMenuVer70 is de formule

En dat doet wat?

Naar mijn weten gegevens vernieuwen in een formulier :o

Denk dat we toch maar de cursus van Octafish moeten gaan bestuderen.

Laatst bewerkt:
Als je gaat programmeren, moet je verre blijven van dit soort codes die menubalken aanspreken. Je hebt namelijk geen flauw idee wat deze opdrachten doen :)
Als je een formulier wilt verversen, gebruik je Me.Requery of Me.Repaint. Wil je een record opslaan, dan gebruik je DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord. Kortom: commando's die je a) via de IntelliSense kunt oproepen, en b) kunt snappen :).

En die cursus is uiteraard verplichte kost :D.

DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord gebruikt en werkt idd tja wie geen verstand heeft van access gebruikt DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, 5, , acMenuVer70 die je dan toevallig vind onder een knopje :P

Dat zijn die gasten van Microsoft, die geen benul hebben van hun eigen programma :D. Overigens hebben ze dat (jammer voor jullie) ook niet van databases :)

hmmmz welk programma is dan beter als access om zoiets te bouwen en ook nog voor zo'n ambtenaartje like me :shocked:
Had je nog een mail gestuurd bye the way

Laatst bewerkt:
Mag ik je er even aan herinneren wiens vraag dit is? :D. Ik wacht eigenlijk nog op antwoord van de TS op onze opmerkingen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan