• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

plannertje

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2005
Ik ben een database aan het ontwerpen waarbij ik gebruik wil maken van een invulformulier. Het is de bedoeling dat de gegevens uit het formulier in de lijst op het eerste werkblad terechtkomen. Vervolgens is het de bedoeling dat de gegevens ook nog in het tweede blad terechtkomen en worden uitgeprint op een sticker.
De gegevens in het eerste blad moeten een lijst vormen waar ik dan weer de nodige info uit kan halen. Het tweede blad moet steeds overschreven worden, het aantal printjes wat van het tweede blad gemaakt moet worden is gelijk aan het aantal pallets dat in de gegevens is ingevoerd bij 0 ook 1x printen.

Ik heb zelf al wat lopen stoeien met wat formulieren die in dit Forum genoemd worden. Ik heb dus maar een cursus aangevraagd want ik kom er niet uit. Misschien dat iemand me snel uit de brand kan helpen aangezien het me een hoop werk uit handen neemt.

Bijlagen

bedankt LucB

Geplaatst door LucB
Plannertje,

Heb je hier iets aan?

Het is een leuk macro, alleen niet wat ik zocht.

Ik wil graag een formulier waarmee ik de lijst op blad 1 kan invullen, vervolgens zou bij submit de rij gegevens toegevoegd moeten worden en de print actie geactiveerd moeten worden. Mijn grootste probleem is eigenlijk om de keuzelijstjes in het formulier te verwerken.

Plannertje,

Selecteer bv B1 en ga naar menu Data en klik op Formulier.

Succes

Of via macro :

Sub Formulier()
ActiveSheet.ShowDataForm
End Sub

Pierre

zo ver was ik ook al

Allemaal bedankt voor de reaktie.

Ik had deze oplossingen zelf ook al, ik zoek naar een manier om een formulier uit te voeren met de keuzelijsten die in een aantal van de cellen zitten, en dan met een submitknop die de printactie actveert

ik ben er nog niet uit

Ik heb inmiddels begrepen dat ik de selectielijsten mbv een script zou kunnen gebruiken. Weet iemand misschien hoe ik dan alle kolommen in een formulier krijg met een aantal keuzelijsten.

Weet echt niemand hoe het moet?

Ik kom er echt niet uit, is er echt niemand die me jan vertellen hoe ik een formulier met keuzelijsten kan maken en dan de inhoud van het formulier laten toevoegen aan een lijst?

Hier is een voorbeeld met een UserForm misschien kun je hier iets uit halen?

zie bijlage.

Pierre

Bijlagen

Laatst bewerkt:
nu ben ik eruit

jpvs, bedankt, en natuurlijk ook alle anderen die gereageerd hebben.

Hier kan ik wat mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan