formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

debakfiets

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
hallo,

ik ben bezig met een formulier voor het boeken van tickets. Ik loop hierbij tegen het volgende probleem aan. Ik selecteer eerst de klant en de artiest. dit werkt prima. Hierna selecteer ik een locatie. Dit gaat ook nog goed. Hierna wil ik een plaats selecteren. Hierbij komen alle plaatsen die beschikbaar zijn te staan. Het probleem is dat deze plaatsen alle locaties weergeven. Hoe krijg ik het voor elkaar dat als ik een locatie invul en daarna een plaats wil selecteren uit een pull-downmenu het alleen de plaatsen zijn van de desbetreffende locatie.

met vriendelijke groet,

De bakfiets

Post je mdb (zippen niet rarren), dat maakt het een stuk eenvoudiger een oplossing voor je te componeren.

Afterupdate

Je zou in de afterupdate-event van de lokatie-keuzelijst een script kunnen schrijven die de rowsource van de plaatsen-keuzelijst aanpast. Het script zou er dan als volgt uit kunnen zien:
sub lokatie_afterupdate()
Me!plaats.rowsource="SELECT plaatsnaam FROM plaatsen WHERE lokatie='" & Me!lokatie & "'"
end sub

Je zou ook in de rowsource van de plaatsen-keuzelijst een verwijzing kunnen zetten naar lokaties, dat zou dan zoiets worden: SELECT plaatsnaam FROM plaatsen WHERE lokatie=[lokatie];

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan