formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

gekky29

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 jan 2004
Ik ben op zoek naar een forumulier voor mijn web site zodat mensen de band kunnen boeken in html mijn host ondersteund geen php(@home/ziggo)

heb verschillende geprobeerd maar lukte niet zeer onduidelijke handleiding
hoop dat iemend me kan helpen :)

heb onderstaand script gevonden
Code:
<script language="JavaScript">

function mailMe( form ) {
        // put some checks here
        return true;
} 

</script>

<form action="mailto:jouw email adres" method="POST"
enctype="text/plain" name="email"
onsubmit="return mailMe( this.form )">
    <p align="center">Naam:<br>
    <input type="text" size="30" name="ingevuld door"><br>
    Adres:<br>
    <input type="text" size="30" name="ingevuld adres"><br>
    E-mail:<br>
    <input type="text" size="30" name="EMAIL ADRES"><br>
    Ik wil de band boeken op:<font color="#000000" face="Arial"><br>
    <textarea name="COMMENTS" rows="8" cols="30" wrap="virtual"></textarea><br>
    <input type="submit" value="Submit "><input type="reset"
    value="Reset"></font></p>
</form>

nu nog een probleem
als ik op versturen druk krijg ik een aantal meldingen

Laatst bewerkt:
zonder php (of iets dergelijks) kun je geen database gebruiken en dus het process niet automatiseren. Je kunt het beste gewoon je bezoekers een email adress geven waar ze naartoe kunnen mailen om te reserveren.

Wil je nog zo vriendelijk zijn om hier te laten weten HOE je het opgelost hebt? Dan hebben anderen er ook nog wat aan...

Code:
  <script language="JavaScript">

function mailMe( form ) {
        // put some checks here
        return true;
}

</script>

<form action="jou email adress" method="POST"
enctype="text/plain" name="email"
onsubmit="return mailMe( this.form )">
    <p align="center">Naam:<br>
    <input type="text" size="30" name="ingevuld door "><br>
    Adres en huisnummer:<br>
    <input type="text" size="30" name="Adres "><br>
    Bedrijf:(optioneel):<br>
    <input type="text" size="30" name="Bedrijf "><br>
    E-mail:<br>
    <input type="text" size="30" name="EMAIL ADRES "><br>
    Ik wil de band boeken op ?<font color="#000000" face="Arial"><br>
    <textarea name="Boeking" rows="8" cols="30" wrap="virtual"></textarea><br>
    <input type="submit" value="Verstuur "><input type="reset"
    value="Opnieuw"></font></p>
</form>

Hmm, ik zou dit toch even lezen als ik jouw was:
http://www.handleidinghtml.nl/html/formulieren/formulieren03.html

Misschien is het handiger om gewoon een email adress te laten zien waar naartoe gemailed kan worden. Of in ieder geval te laten zien naast het formulier aangezien de ondersteuning te wensen over laat

In het bijzonder dit stukje van de site is interessant:
De mailto-URI wordt ondersteund door alle versies Microsoft Internet Explorer, Netscape Navigator en Opera. De ondersteuning is echter niet altijd compleet en leidt in de praktijk tot veel problemen:

* Bij vrijwel alle browsers werkt de mailto-URI alleen goed als degene die het formulier invult, het bij de browser behorende e-mailprogramma gebruikt. Bij de standalone versie van Netscape Navigator 4 werkt de mailto-URI in het geheel niet.
* In Netscape Navigator met versienummer lager dan 7.1 en in Mozilla met versienummer lager dan 1.3 wordt niets verstuurd, maar een nieuw bericht in het e-mailprogramma geopend. De te verzenden informatie uit het formulier staat echter niet in de body van het bericht en kan dus ook niet verzonden worden. Hetzelfde probleem doet zich blijkens allerlei meldingen regelmatig voor met Microsoft Internet Explorer 6.
* Door geen enkele versie van Opera wordt het ENCTYPE attribuut met de waarde "text/plain" ondersteund. De inhoud van het bericht is daardoor moeilijk leesbaar.
* De extra parameters voor SUBJECT, CC en BCC worden door geen enkele versie van Opera ondersteund. Doordat ze aan het e-mailadres worden geplakt en dat daarmee geen legaal adres meer is, kan de informatie uit het formulier niet verzonden worden.
* Meerdere e-mailadressen kunnen niet gebruikt worden. Het standaard scheidingsteken de komma wordt ondersteund door Netscape Navigator en Opera. Door Microsoft Internet Explorer wordt bij de komma als scheidingsteken (zonder dat er een foutmelding wordt gegeven) helemaal niets verstuurd. Als de puntkomma als scheidingsteken wordt gebruikt gaat het goed in Microsoft Internet Explorer, maar geven Netscape Navigator en Opera een foutmelding.

Gezien alle problemen wordt het toepassen van een mailto-URI afgeraden en als alternatief het gebruik van een form-to-mail script geadviseerd (van de eigen provider, of van bijvoorbeeld Freedback.com).

Nouja, zonder php of iets dergelijks kun je een 3rd party service gebruiken, maar daar ben ik zelf niet zo'n fan van.

Je kunt best zo een formulier gebruiken, maar ik zou er duidelijk bij vermelden dat indien het formulier niet werkt er handmatig ge-emailed kan worden naar {emailadress}

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan