Formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Menno van Rijn

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2008
Goede morgen,

Als eerst wil ik zeggen dat ik nieuw ben op het forum en geen expert ben met Access.

Mijn vraag.
Ik heb een dertig tal rapporten (op basis van query's) om gegevens uit een tabel weer te geven (deze tabel wordt maandelijke opnieuw geimporteerd uit Excel).
Een rapport wordt gegenereerd aan de hand van een aantal eisen. Daarnaast rekent hij een totaal uit en een aantal dagen (een aantal rijen in een kolom opgeteld).

Nu heb ik een formulier gemaakt waarbij ik in het formulier de voorwaarden geef om het rapprt 'te openen'. Het aantal dat volgt uit mijn criteria krijg ik een kolom in het formulier weergegeven.
Mijn vraag is hoe ik dit optelling in een kolom op hetzelfde formulier kan weergeven?:shocked:

Bedankt voor de info.

Menno

doe een dlookup op je query en toon het resultaat in je form veld.
Code:
me.txtOptelling = dlookup("Somveld","qryJouwQuery","veld1 = true")
je ziet dat het laatste argument in de dlookup zomaar iets is, je kan je eigen criteria erop loslaten alsof het een tabel is.

Enjoy!

Goede morgen,

Als eerst wil ik zeggen dat ik nieuw ben op het forum en geen expert ben met Access.

Mijn vraag.
Ik heb een dertig tal rapporten (op basis van query's) om gegevens uit een tabel weer te geven (deze tabel wordt maandelijke opnieuw geimporteerd uit Excel).
Een rapport wordt gegenereerd aan de hand van een aantal eisen. Daarnaast rekent hij een totaal uit en een aantal dagen (een aantal rijen in een kolom opgeteld).

Nu heb ik een formulier gemaakt waarbij ik in het formulier de voorwaarden geef om het rapprt 'te openen'. Het aantal dat volgt uit mijn criteria krijg ik een kolom in het formulier weergegeven.
Mijn vraag is hoe ik dit optelling in een kolom op hetzelfde formulier kan weergeven?:shocked:

Bedankt voor de info.

Menno

Je hebt het hier over rapporten en formulieren, maar ik ben de weg kwijt
Wil je nu op de rapporten iets tonen of op het formulier.

Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan