Formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker241

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2008
Hé!

Ik wil graag een formulier hebben met mijn eisen als het kan!
Ik wou namelijk graag een mail formulier dat er ongeveer zo uitziet:

Hier dus klikken :D:p
(met FrontPage gemaakt)
Maar dan dat hij automatisch antwoord en dat hij zijn/haar IP adres in de mail er bij zet.
(als het kan nog dat hij de gegevens opslaat in een bestandje apart of in 1 bestand als het niet gaat jammer dan dan maar zonder!)
Ik heb nog niks er aan gedaan het is alleen dat jullie even een voorbeeld hebben.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Je had al gezegt dat je met frontpage bezig bent geweest. Waarom heb je het daarmee niet afgemaakt?

En bij helpmij.nl kun je veel hulp verwachten, maar een opdracht geven en verwachten dat hij geklaard wordt is teveel gevraagt.

Kijk eens op de volgende links:
http://www.handleidinghtml.nl/html/formulieren/formulieren01.html <- Nederlandse tekst over formulieren in HTML
http://www.w3schools.com/html/html_forms.asp <- Engelse tekst over formulieren in HTML
http://www.w3schools.com/php/php_forms.asp <- Engelse tekst over formulieren in combinatie met PHP

Verder om het ip-adres bij het formulier te krijgen kun je javascript gebruiken of php.
HTML:
<script>
if (java && java.net)
ip = ''+java.net.InetAddress.getLocalHost().getHostAddress();
else ip = 'unknown';
document.write ip;
</script>
Bron: http://javascript.about.com/library/blip.htm

PHP:
<?php
echo $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
?>

Oke dit is mijn "code" zeg maar

Code:
<html>

<head>
<meta HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=windows-1252">
<meta HTTP-EQUIV="Content-Language" CONTENT="nl">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Sollicitatie</title>
</head>

<body>

<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
  <!--webbot bot="SaveResults"
  U-File="C:\Documents and Settings\***\Mijn documenten\_private\form_results.txt"
  S-Format="TEXT/CSV" S-Label-Fields="TRUE" B-Reverse-Chronology="FALSE"
  S-Email-Format="TEXT/PRE" S-Email-Address="****"
  B-Email-Label-Fields="TRUE" S-Builtin-Fields -->
  <h1>Formulier:</h1>
  <hr>
  <p>Dit is een uitleg over het doel van het formulier.</p>
  <p>Geef de volgende contactgegevens op:</p>
  <blockquote>
    <pre><em>        Voornaam </em><input TYPE="TEXT" NAME="Contactpersoon_Voornaam" SIZE="25">
<em>      Achternaam </em><input TYPE="TEXT" NAME="Contactpersoon_Achternaam" SIZE="25">
<em>         Functie </em><input TYPE="TEXT" NAME="Contactpersoon_Functie" SIZE="35">
<em>          E-mail </em><input TYPE="TEXT" NAME="Contactpersoon_E-mail" SIZE="25">
</pre>
  </blockquote>
  <p>Geef uw accountgegevens op:</p>
  <blockquote>
    <pre><em>  Gebruikersnaam </em><input TYPE="TEXT" NAME="Account_Gebruikersnaam" SIZE="16" MAXLENGTH="16">
<em>      Wachtwoord </em>  <input TYPE="PASSWORD" NAME="Account_Wachtwoord" SIZE="16" MAXLENGTH="16">
<em>Wachtwoord bevestigen </em><input TYPE="PASSWORD" NAME="Account_WachwoordBevestigen" SIZE="16" MAXLENGTH="16">
</pre>
  </blockquote>
  <p>Identificeer en beschrijf uzelf:</p>
  <blockquote>
    <pre><em>            Naam </em><input TYPE="TEXT" NAME="Persoonlijk_VolledigeNaam" SIZE="35">
<em>        Leeftijd </em><input TYPE="TEXT" NAME="Persoonlijk_Leeftijd" SIZE="3" MAXLENGTH="3">
<em>        Geslacht </em><input TYPE="RADIO" NAME="Persoonlijk_Geslacht" VALUE="Mannelijk" CHECKED>Mannelijk <input TYPE="RADIO" NAME="Persoonlijk_Geslacht" VALUE="Vrouwelijk">Vrouwelijk
</pre>
  </blockquote>
  <p>Wat zou JIJ doen als iemand scheld via de shout lijn?</p>
  <blockquote>
    <p><input TYPE="TEXT" NAME="/antwoord1.txt" SIZE="35"><br>
    </p>
  </blockquote>
  <p>Waarom zouden we JOU moeten kiezen?</p>
  <blockquote>
    <p><input TYPE="TEXT" NAME="/antwoord2.txt" SIZE="35"><br>
    </p>
  </blockquote>
  <input TYPE="SUBMIT" VALUE="Formulier verzenden"> <input TYPE="RESET" VALUE="Formulierinvoer wissen">
</form>

</body>

</html>

Als ik op verzend druk krijg ik dit:
http://img91.imageshack.us/img91/119/deerrorxe2.png
Wat is er mis :S

Laatst bewerkt:
Je hebt in je code staan dat het formulier gepost moet worden naar "--WEBBOT-SELF--" normaal gesproken staat hier een pagina (tegenwoordig meestal een php pagina). Lees bijvoorbeeld ook eens deze tekst.

Je kunt ipv een pagina ook gebruik maken van het zogenaamde "mailto:email@adres.nl" alleen wordt dit sterk afgeraden aangezien je dan afhankelijk bent van de mailaccount die op de pc van de bezoeker staat. En lang niet iedereen heeft een mailaccount op de pc geinstalleerd.

Je hebt in je code staan dat het formulier gepost moet worden naar "--WEBBOT-SELF--" normaal gesproken staat hier een pagina (tegenwoordig meestal een php pagina). Lees bijvoorbeeld ook eens deze tekst.

Je kunt ipv een pagina ook gebruik maken van het zogenaamde "mailto:email@adres.nl" alleen wordt dit sterk afgeraden aangezien je dan afhankelijk bent van de mailaccount die op de pc van de bezoeker staat. En lang niet iedereen heeft een mailaccount op de pc geinstalleerd.

Ok
Maar kan ik bijv ook dat hij gelijknaar mijn email account gaat?
Zoja kan je dat even uitleggen :S

De quick en dirty oplossing is de volgende regel
HTML:
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
vervangen met
HTML:
<form method="POST" action="mailto:jouw eigen mailadres">

Als je de mogelijkheid hebt om met PHP te werken dan zou je de volgende NL tutorial eens kunnen nakijken http://www.phphulp.nl/php/tutorials/2/137/.

Dat is juist het probleem ik heb goede scripjes maar die gaan ook naar outlook ofzo
maar ik moet naar hotmail :confused:

Eeeerm het mailadres kun je zelf gewoon aangeven. Dus hier kun je gewoon een hotmailadres aangeven.

Alleen als je met dat mailto werkt dan zal hij hem via Outlook (Express) willen versturen. En als die niet goed is ingesteld dan blijven ze daar hangen in de postvak uit.

Dit probleem is dus te omzeilen als je werkt een script die je formulier verwerkt en op de server verstuurd. Zie hiervoor ook de tutorial die ik je gegeven heb. Hiervoor moet je alleen wel een server hebben die je php ondersteund.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan