Formulier..

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamez99

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2009
Hoi,

Hoe kan ik het beste een vraag/klacht koppelen aan een klant?? denk hierbij wel dat een klant misschien wel 10 vragen kan stellen.... kan iemand mij tips geven over hoe ik dit het beste kan oplossen..

Hallo,

een voorbeeldje van mijn database..

wat ik heb gedaan is het volgende:
tblbehandelaar
tblcalls
tblcategorie
tbllocatie
tblmedewerker
tblmeldingwijze
tblstatus
tbltypemelding

tblCalls is de tabel waarin ALLES opgeslagen wordt, ik heb ook een qeury gemaakt voor de calls elk tabel moet je een ID geven, bijv. behandelaarID, meldingenID etc. en daarbij de behorende veldnamen.

in de query selecteer je de veldnamen uit de tabel(len) die je allemaal hierin allemaal opgeslagen wilt hebben.

en dan zijn de relaties allemaal 1 op veel. Alle tabellen 1, tblcalls veel. Want 1 klant komt 1x voor, maar 1 klant kan meerdere meldingen/vragen hebben.
relatie van ID naar ID

Dus als jij iets invult op het formulier en bijv. een opslaan knop maakt.. en opslaan = tbl.. of qry.... dan wordt alles wat je invult opgeslagen op de door jou aangegeven locatie. De ingevulde gegevens kun je dan bijv. later voor rapporten gebruiken.

* gaat het hier om standaard klanten of steeds om nieuwe klanten? Moet jij zelf nieuwe klanten toevoegen in de database of wordt dit automatisch gedaan als bijv. de afdeling klantenservice een klant toevoegt in de database (dat het synchroniseert met jouw database zodat de klanten up-to-date zijn)?

* Bijlage is een voorbeeld waarin verzonnen dingen in voorkomen!

Ik hoop dat dit het antwoord op je vraag is.

mvg,
Soldaatje

Bijlagen

• test.jpg
    test.jpg
    98,1 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan