formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

liesje1991

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2012
Hey iedereen,

Weet iemand hoe je dit oplost?

Het is namelijk zo ik heb op het begin in mijn tabellen bij een veld iets ingegeven van medewerkers dat je twee medewerkers kunt aanduiden in een veld.

Maar nu is het zo nu ik mijn formulieren maak dat ik twee keer dezelfde lijn krijg alleen met een verschillende medewerker maar de rest is alles hetzelfde. Kan je die medewerkers niet op een rij samenkrijgen?

Alvast bedankt

Groetjes liesje

Ik hoop dat je de vraag wat duidelijker kunt stellen,want zo kan ik er niet veel mee. Je hebt een tabel, zoveel is duidelijk, en daarin heb je een veld waarin je twee medewerkers opslaat? Kijk, dan ben ik al weg. Maak er eens een voorbeeldje van, of een afbeelding. Schriftelijk mag uiteraard ook!

In mijn tabel heb ik een keuzenlijst gemaakt van alle medewerkers die werken op het bedrijf. Als je een keuze maakt kan je er twee of meer tegelijk aanduiden zoals een dierenarts en een dierenartsassisten samen.

En als ik dan een formulier maak met een hoofd en subformulier.

Krijg ik in dat subformulier twee keer dezelfde lijn maar met een verschillende medewerker en de overige dingen blijven hetzelfde.

Ik had een print screen genomen maar krijg deze namelijk niet op de forum.

Ik hoop dat je de vraag wat duidelijker kunt stellen,want zo kan ik er niet veel mee. Je hebt een tabel, zoveel is duidelijk, en daarin heb je een veld waarin je twee medewerkers opslaat? Kijk, dan ben ik al weg. Maak er eens een voorbeeldje van, of een afbeelding. Schriftelijk mag uiteraard ook!

Heb je misschien een idee hoe ik een voorbeeld kan sturen

Heb je misschien een idee hoe ik een voorbeeld kan sturen

Zo staat het in tabel:
Medewerknummer
1; 4

ZO nu in formulier:
Consultatienummer Medewerknummer Naam medewerker Behandelingsnummer
18 3; 5 Jacobs 16
18 3; 5 Brants 16

Ook ik begrijp er niks van.

Je geeft een voorbeeld met daarin een tabel met
medewerknummer 1; 4
en een formulier waarin de nummers 1 en 4 uberhaupt niet voorkomen.
Zo begrijpen wij absoluut het verband tussen die tabel en dat formulier niet.

Staan die 1 en 4 samen in één record (2 velden?)
of zijn 1 en 4 twee verschillende records?

Je hoeft een post waarop je reageert niet te quooten; dat kost alleen maar heel veel ruimte, en maak je verhaal er niet leesbaarder op. En zeker niet als het je eigen post is!
Een voorbeeldje kun je uploaden als je hem zipt met winzip of winrar. Een db kun je eerst nog comprimeren om hem zo klein mogelijk te maken voor het zippen.
Van je voorbeeld snap ik overigens nog steeds niks; Medewerker nummer 1; 4? Is dat één nummer?

Hey,

Elke medewerker heeft in mijn bestand een nummer gekregen die gekoppeld is aan een medewerker. In totaal heb ik zes medewerkers in mijn bestand.
1; 4 Staat dus voor medewerker 1 en medewerker 4. Deze twee medewerkers hebben samen een consultatie gedaan van een dier. Dit kon ik kiezen in een keuzenlijst.

Dan kon ik een formulier maken met een hoofd en subtabel
Mijn medewerker komt in het subtabel.
Dit staat in mijn subtabel:
Consultatienummer / Medewerknummer / Naam medewerker / Behandelingsnummer
18 / 3; 5 / Jacobs / 16
18 / 3; 5 / Brants / 16

Dus medewerknummer 3 is jacobs
En medewerknummer 5 is Brants
Maar ik zou die niet over twee rijen willen

Ps de inspringen verspringen altijd daarom staan er nu strepen tussen.

Laatst bewerkt:
Ik vind het een zeer onhandige constructie; normaal gesproken geef je elke medewerker een eigen unieke code, dus Medewerker 1 krijgt nummer 1, en medewerker 5 nummer 5, om bij jouw nummervoorbeeld te blijven. Als elke medewerker aan één andere medewerker wordt gekoppeld, kun je een apart veld maken voor dat koppelnummer, zodat je als je medewerker koppelt aan medewerker 5 in dat veld dan de waarde 5 opslaat. In een quey kun je medewerkers en gekoppelde medewerkers dan netjes in één rij teruglezen. In jouw opzet is dat onmogelijk.
Wil je medewerkers kunnen koppelen aan meerdere personen, dan is deze oplossing ongeschikt, en zul je een extra tabel moeten maken, waarin je die koppelingen vastlegt. Je krijgt dan voor de combinatie 1-3 een record (twee velden voor medewerker 1 en medewerker 2) en voor de combi 1-5 ook een eigen record.
Althans: het zou nog wel kunnen, maar ik raad je aan om je opzet te veranderen want zoals je het nu doet, ben je verkeerd bezig.

oke bedankt ja het is voor een taak voor school en we hadden een begin bestand gekregen en die was zo en we moesten hier op voort bouwen

Als je de db mag veranderen, zou ik dat toch wel doen. En als het niet mag, wachten tot de persoon die het verbiedt is vertrokken ;)

Een extra veld in je tabel, met dezelfde eigenschap als je sleutelveld. Noem dat bijvoorbeeld KoppelID. Je moet dan met een bijwerkquery het veld vullen met het deel achter de puntkomma. Dus i.p.v. dit:
MedewerkerID: 1; 5
Krijg je:
MedewerkerID: 1
KoppelID: 5

In een query zet je de tabel met medewerkers vervolgens twee keer neer; één keer koppel je hem aan MedewerkerID, en één keer aan KoppelID. In je query kun je dan de naamvelden uit beide tabellen gebruiken om arts en assistent netjes in één record weer te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan