• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Formulieren automatisch vullen met data

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Alex007

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2023
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Microsfot Office Professional Plus
Hallo,

Ik probeer in Excel informatie uit een database te tonen in formulieren en met wat extra functies, ik ben al wat aan het proberen maar kom er nog niet echt uit en misschien dat mensen op dit forum mij de juiste kant op kunnen sturen.
Wat ik graag wil bereiken;

Met Exsion haal ik informatie uit ons systeem, in mijn geval is dit informatie over de hoeveel snipper – en ATV uren.
Nu heb ik deze informatie in een overzichtje gezet per werknemer, in een ander tabblad.
Wat ik eigenlijk wil en misschien is het wel niet mogelijk.
  • Dat er per werknemer direct een overzicht wordt gegenereerd, of dit dan zichtbaar is één tabblad of per werknemer per tabblad.
  • Dat ik per werknemer daarna ook direct een PDF kan genereren.
  • En als eigenlijk zou het ook mooi zijn dat de PDF gemaild worden naar het e-mailadres uit het overzicht.
Groet Alex

Bijlagen

Het lijkt alsof je de functionaliteit van Exsion te beperkt vindt.
Jouw wensen lijken een standaarsfunctionliteit voor zo'n programma.
Is bij jullie de verkeerde keuze gemaakt, of zijn juliie onvoldoende op de hoogte van wat het programma kan ?

Bel de Helpdesk van Exsion en vraag naar de "Exporteren naar tabs" functionaliteit.
Er is een document die de werking ervan beschrijft en kan je daar verkrijgen.
Daarmee kan je punt 1 regelen.

De punten 2 en 3 kunnen eenvoudig met een stukje VBA.
Die VBA kan eventueel direct worden gestart middels de Exsion_OnRefresh functie.
Wat dat is kunnen ze je daar ook uitleggen.
Kijk daarvoor ook eens hier bij VBA Tips:

Laatst bewerkt:
Dat is de handleiding voor Exsion BC (Dynamics Business Central).
Als je met Exsion voor NAV werkt kan de werking anders zijn.

Het lijkt alsof je de functionaliteit van Exsion te beperkt vindt.
Jouw wensen lijken een standaarsfunctionliteit voor zo'n programma.
Is bij jullie de verkeerde keuze gemaakt, of zijn juliie onvoldoende op de hoogte van wat het programma kan ?
Ik weet dat Exsion veel kan, we hebben het sinds kort en binnenkort ga ik ook trainingen volgen dus dat mijn kennis gaan vergroten in Exsion wat de mogelijkheden allemaal zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan