Formulieren en rapporten

Status
Niet open voor verdere reacties.

VinceStar

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Na een tabel, formulier en een rapport te hebben gemaakt in Access had ik daarover een klein vraagje.

Het ontwerp van het formulier ziet u Hier. Nu wil ik eigelijk dat alle velden waar meerdere opties te kiezen zijn een combobox worden (zoals soort melding en impact, etc). Ik heb al de eigenschappen meerdere malen bekeken maar ik zie zoiets er nergens tussen staan.

Daarnaast als ik het rapport bekijk (of het formulier in de afdrukweergave) worden die keuzes aangegven als zwart wat er niet duidelijker op wordt natuurlijk. :rolleyes: Hier.

Daarnaast heb ik zegmaar een een tabel 'melding' die gekoppelt is aan de tabel 'werkzaamheden'. En nu kan ik wel de melding selecteren (bijv. 11111) maar nu moet eigelijk automatisch de datum/tijd dat hij toegevoegd is (ook een veld in tabel melding) automatisch aangepast worden. Ik kan deze wel handmatig selecteren maar dit klopt natuurlijk niet, het wordt dan ook: 250520061212 in plaats van: 25-05-2006 12:12.

Dankuuuu;)

Je 'kleine' vraag kan eenvoudig worden beantwoord als je eerst eens de noordenwind database bestudeerd. Daarin staan soortgelijke problemen met bijbehorende oplossingen.

Weest gegroet,
Guus

ik zal s een kijkje nemen in die database... en laat wel van me horen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan