Formulieren keuze tabel access 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

elvanlim

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2004
Hallo,

In mijn database heb ik heel wat formulieren. Is het mogelijk om b.v. via keuzelijst een tabel te maken en verwijzen naar de betreffende formulier?
Bijvoorbeeld: Tabel: bij klikken op rapport A, dat rapport A wordt geopend of rapport B... enz. Waarschijnlijk moet ik hiervoor een vba code aanmaken..

Wat zijn de mogelijkheden?

Groetjes, Elvanlim

Ik neem aan dat je iets geheel anders bedoelt dan dit
Is het mogelijk om b.v. via keuzelijst een tabel te maken en verwijzen naar de betreffende formulier?
Als het al zou kunnen, is het behoorlijk omslachtig en moeilijk, want van een niet-bestaande tabel kun je uiteraard geen formulier maken; het formulier moet eerst weten welke tabel er onder hangt, en vervolgens moet dat formulier ook worden opgebouwd. Dat wil je echt niet doen via VBA...
Wat je wèl wilt mag je dus nog een keer (Maar nu beter ;) ) uitleggen...

ok, ik zal me best doen :)

Wat ik wil is een keuzetabel maken en handmatig voer ik de namen van bestaande rapporten in. Op het moment dat je naam van een rapport selecteerd (dus erop klikt) dat de betreffende rapport wordt geopend.

Voor voorbeeld zie bijgaand bijlage.

Groet, elvanlimBekijk bijlage KEUZELIJST.docx

Dat is een simpel formulier met daarin een keuzelijst met rapportnamen, zo te zien. Als je een simpele knop maakt die een rapport opent (als Gebeurtenis, niet als ingebouwde macro) dan kun je daarin de waarde van de keuzelijst simpel overnemen. Met ingebouwde macro's zal dat wel niet lukken, al bemoei ik mij niet met macro's, dus wellicht dat iemand anders dat wel voor elkaar krijgt. De gebeurtenis <>Bij Klikken> van de keuzelijst ziet er dan ongeveer zo uit:
Code:
    DoCmd.OpenReport Me.cboRapport.Value, acPreview
Daarbij heb ik de naam van de keuzelijst de (redelijk logische) naam cboRapport gegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan