Formulieren kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris Cools

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Hello,

Ik heb een reeks query's gemaakt die elke keer gegevens laten zien voor een ander deel van het magazijn. dit zijn dus een aantal identieke query's waarvan enkel de voorwaarde voor verschilt.

is er een manier waarop ik het eerste formulier dat ik al gemaakt heb voor 1 query kan kopieren en baseren op de andere query's?

thanx

chris

Als al die queries nagenoeg hetzelfde zijn kun je het natuurlijk ook met één query af en een conditie. Dan heb je uiteraard ook maar één formulier nodig, is wel zo makkelijk...

hey,

dat klinkt idd wel eenvoudiger.
Maar ik zie dit niet goed in hoe dit juist zou moeten werken (ben nog nieuw in acces).
Het opzet is dat er 1 hoofdformulier is waarop 7 buttons staan (1 per regio in het magazijn). Als ze op 1 van deze buttons klikken komen ze terecht in ander formulier waarop 1 record te zien is van hun deelmagazijn die ze moeten verwerken.
Dit zou ik dan kunnen verwezenlijken met 1 formulier dat via een button weet van welk deelmagazijn hij dit moet tonen?
Dit is dan 1 ding.

Het volgende is dat op dit formulier ook twee knoppen staan, 1 knop die ervoor zorgt dat de status van deze record verandert naar verwerkt. en 1 die een nieuwe te verwerken record aanvraagt. Nu is het dus zo dat ze in hetzelfde scherm blijven. Ze moeten dus niet terug naar het vorige scherm om aan te duiden uit welk deelmagazijn ze een nieuwe record moeten hebben.

als ik zou werken met maar 1 formulier, kan dit dan ook zo gaan? dat ze via dezelfde knop terug een nieuwe record krijgen van het correcte deelmagazijn? zonder van schermen te moeten wisselen, of zonder dat er op dat tweede formulier ook 7 knoppen zouden moeten staan om naar het juiste deelmagazijn te verwijzen.

is dit mogelijk?

grtz

Tja, maar dat ligt een heel eind aan jouw access/vba kennis. Om het simpeler te houden kun je een onafhankelijk verborgen tekstveld (bv txtRegio) op je formulier zetten. Als men dan op de eerste knop drukt kun je bv als regiocode 1 invullen (geen idee hoe je regio's eruit zien). Bij het toevoegen van een record kun je dan ook weer als standaardwaarde van de regio dit tekstveld gebruiken.

Ok bedankt!
Ik ga eens proberen om zoiets uit te werken!
Tsja, die kennis ga ik proberen wat op te vijzelen, ga binnen twee weken 2 dagen Acces-basis volgen, in december 4 dagen een uitgebreidere cursus acces en in maar 2009 3 dagen opleiding in VBA.

Maar het is niet simpel om van scratch te vertrekken, acces heeft wel een stijle leercurve...

merci voor de uitleg!!
grtz
chris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan