Formulieren Radio button en invoerveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diniz

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2009
Ik ben bezig met een enquête te maken met de volgende vraag:

radioenveld.png

Dit is de code:

HTML:
<table border="0">
	<tr>
		<td><input type="radio" name="vraag2" value="1a3"></td><td>1/3 medewerkers</td>
	</tr>
		<td><input type="radio" name="vraag2" value="4a10"></td><td>4/10 medewerkers</td>
	</tr>
		<td><input type="radio" name="vraag2" value="11a25"></td><td>11/25 medewerkers</td>
	</tr>
		<td><input type="radio" name="vraag2"></td><td>aantal bij meer dan 50:&nbsp;&nbsp;<input type="text" name="vraag2" size="5" maxlength="5"></td>
	</tr>
</table>

Alleen ik nu antwoord 1,2 of 3 kies wordt dat antwoord overschreven door het textveld aantal meer dan 50. Of te wel leeg als die niet ingevuld wordt. Hoe stel ik in dat de value van het textveld alleen wordt gebruikt als radiobutton 4 actief is?

Hoi Diniz,
Lijkt me:
  • De tekst-input een andere name="vraag3" dan de rest geven.
  • De 4e radiobutton zou een value="anders" kunnen krijgen.
  • Bij de invul-controle kan gecheckt worden of bij "anders" op vraag2 ook vraag3 is ingevuld.
  • Voor de veiligheid een functie'tje maken dat bij invullen van vraag3 automatisch de value van vraag2 op "anders" zet en die radiobutton inschakelt.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hoi Diniz,
Lijkt me:
  • De tekst-input een andere name="vraag3" dan de rest geven.
  • De 4e radiobutton zou een value="anders" kunnen krijgen.
  • Bij de invul-controle kan gecheckt worden of bij "anders" op vraag2 ook vraag3 is ingevuld.
  • Voor de veiligheid een functie'tje maken dat bij invullen van vraag3 automatisch de value van vraag2 op "anders" zet en die radiobutton inschakelt.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Bedankt CSS Hunter, heb je idee opgevolgd en met php afgevangen (ben niet zo'n held in javascript).

PHP:
if ($_POST["vraag2"]=="anders"){
	 $antw_vraag2 = $_POST["vraag2a"];
	 }
else
	 {
	 $antw_vraag2 = $_POST["vraag2"];
	 }

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan