Formulieren vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

davivos

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2010
Berichten
30
Heren/Dames,

Ik zit met een probleem waar ik even geen oplossing op kan verzinnen. Zoals veel dingen vaak erg simpel zijn zit ik er al te lang mee in me hoofd om door de bomen het bos nog te zien.

ik gebruik een query om een rapport te vullen. Alleen de gegevens die hij gebruikt komen uit een door een andere qry importeerde tabel. In deze tabel bestaat alleen uit klantgegevens dus er zitten geen lege vakken in of de melding 0.

Nu wil het zo zijn dat het formulier dat gekoppeld staat aan deze qry 2 invulvelden heeft die van belang zijn voor dit probleem.

Indien ik 1 van deze 2 vakken of allebei leeg laat vult de qry mijn rapport niet meer.
Hoe geef ik access de opdracht om alle vakken die leeg zijn te negeren en de rest wel te kopieren?


Gr Davivos
 
Als je de tabellen aan elkaar hebt gekoppeld, kun je de koppelinstelling veranderen van (technisch, ik weet het...) INNER JOIN naar OUTER JOIN. Dat doe je door op de koppeling te dubbelklikken. Dan zal je vermoedelijk zien dat optie 1 is geselecteerd. Ook zie je dat je nog twee andere opties hebt, en wel opties waarbij je ervoor kiest om uit tabel 1 alle records te zien en uit tabel 2 de gerelateerde, of omgekeerd (optie 3). Kies één van deze opties (2 of 3 dus) en kijk of je de gegevens dan wel ziet.
 
Bedankt,

ik wist dat het iets was dat ik over het hoofd zag.
Het is optie 2 geworden.

Ik zal de vraag als opgelost melden.

Nogmaals bedankt.

Gr Davivos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan