Formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fredso

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2007
Ik ben vrij nieuw met OO databases. Ik heb in een database een aantal tabellen gemaakt waarin uiteraard gegevens staan. Nu wil ik dat men die kan kiezen bij het invoeren van nieuwe data. Volgens mij moet dat met formulieren gaan. Ik echter geen enkel formulier aanmaken, de opties blijven grijs!

Bij voorbaat dank

Fred(so)

Je kunt enkel met formulieren werken als ook de writer is geïnstalleerd.
Als dan het probleem niet is opgelost dan moet je naar Extra/Aanpassen/Java gaan daar moet je een java versie aanduiden en dan moet het werken.

Je kunt enkel met formulieren werken als ook de writer is geïnstalleerd.
Als dan het probleem niet is opgelost dan moet je naar Extra/Aanpassen/Java gaan daar moet je een java versie aanduiden en dan moet het werken.

Slimmeke,

het lukt me niet om het "ding" te maken wat ik wil. Ik heb een aantal tabellen aangemaakt waaruit men kan kiezen. Ik wil deze tabellen in een formulier hebben zodat zo een planning ontstaat met wat voor middelen en vervoer, begintijd etc. de monteurs moeten gaan.
Ik dacht dit in een formulier te kunnen verwerken maar ik kan echter maar uit een tabel kiezen als ik een formulier maak.

Alvast bedankt.

Fred

Je kunt misschien eerst van al je tabelen een query maken.
En via die query dan een Formulier

En kan ik dan wel de keuzes maken in die query's? Ik heb een query gemaakt maar dan laat hij meteen alle opties zien, terwijl ik wil dat er een keuze gemaakt kan worden. Bijv. ik heb 10 verschillende monteurs die alle op een ander tijdstip vertrekken. De een met een hulpmonteur de ander niet. De een met een bus, de ander met vrachtwagen, etc. Ik wil dit graag op een a4-tje kunnen printen.

Fred

Je kunt misschien eerst van al je tabelen een query maken.
En via die query dan een Formulier

Wil je ook is naar mijn vraag zien aub?
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=367045

Beste Slimmeke, ik kan je helaas niet helpen met jou vraag. Daarvoor ben ik te vers voor OOo.
Ik heb nu 8 tabellen, 8 formulieren en 8 query's. Van alle 8 verschillende dingen heb ik ook in een tabel gemaakt, waarvan 1 query en 1 formulier. Hoe ga ik, en vooral met welk programma, nu data invoeren?

alvast bedankt

Fred

Als je iets makkelijk wil afdrukken gebruik je het best een rapport.

Beste Slimmeke,

ik denk niet dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik krijg het nl. niet voor elkaar om in een gewone calc OOo-file de tabellen op een rijtje te krijgen waar ik uit kan kiezen (pulldownmenu) en zo een regel vol te maken en dan zo een volgende. De formulieren en tabellen zijn goed gemaakt. Afzonderlijk in de formulier omgeving werken ze goed.

Fred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan