Formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marion2u

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Hoi,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik met access gewerkt heb en het lijkt of er grote gaten in mijn geheugen zijn.
Kan er mij iemand zeggen hoe je een keuzelijst haalt uit de ene tabel en de wijzigingen opslaat in een andere tabel, bijvoorbeeld in de klantentabel staan er waarden bij aansprekingen in een andere tabel staat waarvoor die waarden staan (de heer, mevrouw,..).
Als ik mijn formulier ontwerp via keuzelijst en ik kies om de aanspreekcode en titel uit de tabel aansprekingen te laten verschijnen doet hij dit alleen als ik hier wijzigingen in aanbreng worden deze wijzigingen niet doorgevoerd naar mijn tabel klanten.

Bedankt

Je vraag is een beetje wollig gesteld, maar ik vermoed dat je in je tabel [Klanten] in het veld [Aanhef] waarden wilt opslaan die je in de tabel [Aansprekingen] hebt opgeslagen. Dat gaat prima als je het formulier baseert op de tabel Klanten, en met de wizard een keuzelijst maakt die zijn waarden uit [Aansprekingen] haalt, en opslaat in het veld [Aanhef].

Kijk vooral ook in de Handleidingen sectie, waar je een cursus Access voor beginners vindt, waar al dit soort technieken haarfijn (sprak de gek) wordt uitgelegd :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan