• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formuliergegevens overzetten naar database.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meaurk

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2012
Hallo!

Ik ben momenteel bezig om alle 'oude' bestanden van het bedrijf in een nieuwe jasje te steken. Ze willen het simpel, maar effectief hebben.Omdat ik een leek ben in Acces, ben ik dit in Excel gaan doen. Echter heb ik wel de layouts van Acces gekopieerd. Dit omdat deze simpel, maar toch duidelijk waren/zijn. Het bestand moet eigenlijk één grote database worden voor allerlei zaken, databoeken, orders, problemen, noem het maar op.

Wanneer iemand een nieuwe order in het oude bestand in moet voeren, moet hij dit direct in de database plaatsen, er is hier dus geen apart formulier voor. In het nieuwe bestand, waar ik nu dus mee bezig ben, heb ik een klein formulier gemaakt waarin alle informatie moet komen te staan die ook in de database zou komen.
Is het mogelijk om de informatie vanuit het formulier over te zetten naar de database, door middel van een 'save' knop, oid?

Hieronder staat het originele bestand, de gevoelige informatie is vervangen. Het formulier staat op blad "Add new order", de database staan op blad "Order overview".

http://www.fileconvoy.com/dfl.php?id=g2222ee5435835fcf144516d77c26e460f88601 (om de een of andere reden kon ik het bestand niet uploaden via het Helpmij bijlagen beheer, vandaar Fileconvoy)

Alvast bedankt!

Mark.

PS. Nog een kleine extra vraag, is het mogelijk om meerdere vensters te blokkeren tegen scrollen? Dit zou ik graag willen hebben op het blad "Order overview". Het groene vlak (t/m kolom D en rij 7) moet vast komen te staan, de rest (kolom E t/m Q) moet scrolbaar zijn.

Geen antwoord op je vraag maar ik raad je sterk aan om eea toch in MS Access op te zetten.
Excel is geen database, en zeker niet geschikt voor wat jij wil.

Tardis

Hmm.. ik zal dus blijkbaar toch aan een Acces cursus moeten.

Ongetwijfeld kan dat.
Punt is dat Excel geen database is (ook al kan Excel misbruikt worden als database, zie de link van snb voor in hoeveel bochten je je via code moet wringen om via 1 userformpje gegevens bij te houden).
Mijn advies, niet doen in Excel, zet eea op in Access.

Tardis

Helemaal met Tardis eens.

Dat een amateur/particulier/scholier iets in Excel doet (omdat Access te duur is)
is ook niet goed maar overkomelijk.

Bij wijze van herhaling:
Excel is een spreadsheet applicatie en Access is een database manager.
Die twee bestaan niet voor niets naast elkaar.

De cruciale functies van de een zijn heel anders dan die va de ander,
een database (gegevensopslag en -verwerking) is iets anders dan een spreadsheet (verwerken van cijfermatige/financiele data)

Een bedrijf met economische belangen en een gebruikswens waar een database voor nodig is,
hoort zich niet aan goedkope en slechte oplossingen over te geven.

Als je als bedrijf slechte grondstoffen gebruikt of slechte hulpmiddelen, slechte tooling, verkeerde processen (whatever)
wekt je product ook niet echt vertrouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan