Formuliergrootte behouden bij invullen Word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diana

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2000
Ben al een poosje aan het stoeien in Word om het volgende voor elkaar te krijgen:
Ik heb een formulier gemaakt die men in kan vullen.
Nu wil ik graag dat het formulier niet groter "ge-enterd" kan worden. Maw. als het formulier wordt ingevuld dan wil ik niet dat er een extra regel bijkomt als er op enter wordt gedrukt. Ik wil het formulier namelijk graag op 1 pagina houden.
Ik weet dat het iets moet zijn met secties beveiligen maar krijg het maar niet voor elkaar.
Het formulier zelf heb ik wel beveiligd zodat het alleen kan worden ingevuld. Ik kan helaas niet voorkomen dat er door enteren nieuwe witregels ontstaan en er vervolgens een pagina bijkomt.
Ik hoop dat het duidelijk is waar ik tegenaan loop en dat iemand een oplossing heeft.

mvg. Diana

Misschien een voorbeeldje maken, dat scheelt altijd :). Het is prima mogelijk om een beveiligd formulier op een vaste grootte te houden, bijvoorbeeld door Content Controls te gebruiken. Maar ook met gewone (oude) velden kan je een eind komen.

Michel,

Bedankt voor je reactie.
Ik weet inderdaad dat het mogelijk is, vandaar mijn vraag hoe.
Optie Content Controls is in het nederlands?
Het formulier zelf is simpel naam, adres enz enz. daarnaast moet er een verhaaltje ingevuld worden en hierdoor ontstaat vaak dat er een extra pagina bij komt.
Kortom hoe voorkom ik dat en met welke tools?

Content Controls zijn de ActiveX elementen die je in je document kunt zetten m.b.v. de werkbalk <Ontwikkelaars>. In het Nederlands heten ze <Inhoudsbesturingselement> (ja, ik verzin ze ook niet ;) ). Per CC kun je aangeven of er meerdere regels in mogen of niet. In het eerste geval werkt de <Enter> toets wél, in het tweede niet. Maar je kunt ook met vaste tabellen werken in je document. Ik zou in ieder geval met CC's werken omdat je dan ook opmaak kunt toepassen. Overigens maak ik mij met de formulieren die in voor het werk ontwerp niet echt druk over of het op één pagina past of niet. Da's aan de gebruiker om dat te regelen :).

ingewikkelde materie.
Ik wil graag wel alles op 1 pagina houden vanwege de opmaak maar dat is mijn ding.
Bedankt in ieder geval voor de moeite.

Je kunt ook met 'oude' formuliervelden werken, en die dan een maximum aantal tekens geven. Dan voorkom je ook dat een tekstveld groter wordt. Zeker als het formulier beveiligd is, want dan kunnen ze verder niks slopen (herstel: veranderen) aan de beveiligde sectie. Maar de beste optie is dus een beveiligd formulier met goed ingestelde velden.

Dat is ook een optie inderdaad. Ik vind alleen die grijze velden die ontstaan als je typt hinderlijk. Plus het moet ook afgedrukt en (jawel) met de hand ingevuld kunnen worden. Dan zijn die grijze velden alleen maar verwarrend. Of zijn die misschien "onzichtbaar" te maken?
Des al niet te min, een leuk project. Ik ga er nog maar eens mee aan het stoeien. Mochten zich nieuwe ontwikkelingen voordoen dan laat ik dat weten.

Inmiddels knopje 'veldarchering weglaten' gevonden en probleem opgelost.
Dat is ook een optie inderdaad. Ik vind alleen die grijze velden die ontstaan als je typt hinderlijk. Plus het moet ook afgedrukt en (jawel) met de hand ingevuld kunnen worden. Dan zijn die grijze velden alleen maar verwarrend. Of zijn die misschien "onzichtbaar" te maken?
Des al niet te min, een leuk project. Ik ga er nog maar eens mee aan het stoeien. Mochten zich nieuwe ontwikkelingen voordoen dan laat ik dat weten.

Veldarcering wordt nooit afgedrukt, en is voor de gebruiker een hulpmiddel om te zien waar je iets kunt invullen. Daarbij kun je kiezen voor arceren van het actieve veld (standaard), niet of altijd. Ik laat 'm meestal op het actieve veld staan, omdat gebruikers het wel degelijk plezierig vinden om te zien waar ze wat kunnen doen. Ik heb er in ieder geval nooit een gebruiker over horen klagen. En ik denk dat je de gebruiker ook als leidraad moet nemen, niet je eigen voorkeuren ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan