Formulieropmaak beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbusser

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Hallo,
Natuurlijk is het in access mogelijk om het VBA script met een wachtwoord te beveiligen en je je database te hernoemen naar .accdr.
Tevens heb ik het navigatievenster uit staan, alle objecten op onzichtbaar gezet maar toch zijn er dan nog slimmerikken die proberen binnen te komen en in sommige gevallen lukt ze dat dan ook nog!
Is het mogelijk om je hele database zo te beveiligen dat iedereen hem kan gebruiken maar dat elke opmaak beveiligd wordt met een wachtwoord, uitsluitend voor de ontwikkelaars/programmeurs?
Dus opmaak van rapporten, formulieren, tabellen beveiligen maar wél gewoon kunnen gebruiken!
Ik kan het nergens vinden maar met zo'n 200 gebruikers vindt ik beveiliging wel belangrijk!
Hoop dat het mogelijk is...

Zelf al enigszins acceptabele oplossing gevonden in de vorm van het ACCDE bestand. Wanneer deze wordt hernoemd naar ACCDR of ACCDB werkt het zoals verwacht van betreffende extensies alleen is het aanpassen van formulieren en rapporten niet meer mogelijk. (taballen overigens wel!)
Nog aanvullende ideeën?

Sowieso, als je je mensen zó slecht vertrouwt, zou ik de db opsplitsen in een FE-BE en de backend beveiligen met een sterk wachtwoord. De FE heb je al vrij stevig dichtgetimmerd geloof ik (ben ík blij dat ik dat nooit zo stringent heb hoeven doen :) ) dus met een FE-BE kunnen de gebruikers niet zo heel veel meer kapot maken. Sowieso kan je in de FE niks aan de tabellen verklooien, en als ze hun FE om zeep helpen, dan zou ik zeggen: help ze met het opruimen van hun bureau en zwaar ze vriendelijk doch beslist uit :D.

Dank voor je antwoord maar helaas is juist het dichttimmeren van de formulieren hier van belang.
Ik werk altijd al met een FE en BE (al is het alleen maar om aan nieuwe versies te werken die zo weer op een actueel gegevensbestand aan te sluiten zijn).
helaas werkt het door mijzelf aangedragen ACCDE/MDE bestand ook niet. Bij de meeste databases geeft Access: "Kan het ACCDE of MDE bestand niet maken...." Kijk je naar de "mogelijke oorzaak" wordt er door MS gesuggereerd dat er mogelijk teveel tabelID's worden gemaakt tijdens het compileren van de formulieren. Heel bizar als ik een database met maar 6 vrij kleine formulieren heb. Andere databases (die aanmerkelijk groter lijken) doen het dan weer wel.
Overigens doe ik die compilatie naar ACCDE op de FrontEnds.
Met andere woorden: Ik ben nog steeds op zoek!

Als een db niet zonder fouten is te compileren, dan kun je sowieso geen accde maken, dus daar kun je eerst naar kijken. Maar daarnaast ga je m.i.veel te ver; ik lever bij mijn werkgever(s) werkende frontends af, en ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand daar aan gaat zitten *****n. Waarom zouden ze ook? Het is gereedschap; het enige dat ze willen is dat het goed en correct werkt! En zou dat wél het geval zijn, en de FE doet het niet meer, dan is dat toch de schuld van de persoon die hem gebruikt heeft? Hoe makkelijk is het dan om die persoon aan te pakken? Het zou mij echt veel te veel moeite zijn.

Je hebt (weer) helemaal gelijk:thumb:
Er zat idd. één foutje in het script, daarna kon ik de accde maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan