Forum aanmaken lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackdiamond1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2011
Beste allemaal,

Ik heb geprobeerd om een forum aan te maken, maar het wil maar niet lukken. Mijn host is xs4all. Ik heb alle mappen en bestanden geupload met een ftp programma naar mijn server. Maar als ik de naam van mijn website intyp dan zie ik een "parent directory".

Wat doe ik verkeerd?

De parent directory is de root van je webruimte. Je moet naar een bestand zoeken dat waarschijnlijk index.php/installation.php of iets dergelijks heet. Vanuit daar word de installatie opgestart en kan je forum worden geïnstalleerd.

Als ik naar de index.php op zoek in mijn browser zie ik deze melding:

You don't have permission to access /~twiceshy/forum/install/index.php on this server.

Staat er wel php geïnstalleerd op de server? Vaak is dat niet zo bij de gratis ruimte die je van je provider krijgt.
Zonder PHP zal het forum niet werken (even aangenomen dat je een forum gebaseerd op PHP probeert te installeren, je hebt ons niet verteld om wat voor forum het gaat, is niet zo handig).

Ik zag dat je een eigen forum hebt. Leuk! Kun je me misschien helpen?

Sorry!, ik lees je bericht nu pas.

Zoals ik alles nu lees denk dat ik dat je de rechten van de map waarin je forum staat moet aanpassen, ik denk dat het publiek (internet) ze niet mag lezen.

Overstappen naar 000webhost.com kan ook wel eens helpen.

Prima webhost zat ik eerst ook, en bovendien helemaal gratis!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan