Forum help

Status
Niet open voor verdere reacties.

slabbetje

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
beste helpers, ik zit met een probleem wat waarschijnlijk veel laad tijd gaat kosten als ik het op mij manier ga doen.

Ik ben nu bezig met een forum en ben beland bij de totaal aantal comments.
Alleen moet dit via 2 tabellen komen omdat ik met categorieën werk
Ik heb nu 3 tabellen
forum_categorieën
forum_threads
forum_comments

de comments worden geselecteerd via het thread id dus wanneer ik in categorieën het totaal aantal posts wil hebben moet ik eerst alles gaan sorteren welke comments bij een thread horen en ik denk dat het forum best sloom gaat wanneer de database dan vol zit omdat je server door 2 tabellen moet zoeken die helemaal zijn volgepropt

heeft hier iemand een goeie efficiente oplossing voor of weet iemand of het ten koste gaat van je laadtijd of niet wanneer een database helemaal vol zit?

ik heb namelijk geen ervaring met fora en iemand wilt een forum via SQL en met Categorieen die via een admin panel te wijzigen zijn

Een database zit niet snel 'vol' hoor.

Verder moet je met een aantal termen een eind kunnen komen; 'JOIN', 'GROUP BY' en 'COUNT'.

Misschien heb je de GROUP BY niet eens nodig, een simpele COUNT met, bijvoorbeeld, LEFT JOIN, moet gewoon lukken.

Ik kom er niet uit :confused:
kan aan mij liggen maar ik heb nu echt verschillende dingen geprobeerd
doe het waarschijnlijk gewoon harstikke fout

PHP:
mysql_query("SELECT COUNT(id) AS posts FROM `forum_comments` LEFT JOIN `forum_threads` WHERE forum_comments.thread_id = '1' AND forum_threads.id = '1'");

deze query gebruik ik nu
alleen ik snap die hele functie niet ook met googlen dus :P als je kunt helpen graag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan