Forum Index zoals Helpmij.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilootnour5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Hallo

Ik zou graag een soort van zelfde index pagina willen voor mijn forum als Helpmij.nl. Niet qua layout, maar qua script. Wat ik wil is dat je de nieuwste vraag kan bekijken. Hierbij is niet belangrijk of er al een reactie staat of niet. Gewoon het nieuwste bericht met een kleine zelfde laytout als mijn forum. Mijn layout ziet er als volgt uit:
www.nour.nl/robloxforum. Als dit reclame is, zal ik het dan wel weghalen, maar dit is serieuze vraag. Is hier al een standaard pagina voor gemaakt die dan kan editten of niet?

Ik gebruik nu nog 3.0.7 maar ga later updaten naar 3.0.8. Ik hebruik phpBB voor forumsoftware.

(ik heb begrepen dat de index pagina van Helpmij.nl is gescript door Helpmij zelf.)

Je moet dan categorieën aanmaken en de fora per categorie plaatsen.
Dit kan zelfs bij gratis forumsoftware.

Ik snap je niet helemaal, kun je dit verder toelichten?

Ik snap je niet helemaal, kun je dit verder toelichten?
In de forumsoftware zit een mogelijkheid tot het toevoegen van categorieën.
Ik weet niet precies waar die zit, dat moet je even in je admin uitvogelen.

Maar: je maakt categorieën en zet die subfora daarin.
Dan krijg je de indeling zoals op Helpmij.nl

Dus bijvoorbeeld de categorie 'Roblox' voor 'Roblox Vragen [bouwen]', 'Roblox Vragen [scripten]' en 'ROBLOX Vragen [GUI's]'.
En bijvoorbeeld 'Ontspanning' het subforum 'Roblox Talk'.

Oh, dat bedoel je.
Dan zal CSSHunter je wellicht beter tot dienst kunnen zijn.

Ik zou het erg op prijs stellen als je me ook verteld wat CSSHunter is. Is het een website? Script? Pagna? Persoon op het forum? Via Google vind ik allemaal vage websites...

CSSHunter is een persoon op Helpmij.nl.
Als het over SEO gaat ben kan ik je tot dienst zijn maar voor code moet je echt bij CSSHunter zijn.

Het zou misschien heel erg handig en behulpzaak zijn om ook wat te vertellen over de site. Zo heb ik, en andere, hier meer aan dan alleen een klakeloze link.

Nou noem ik mezelf niet lui om zelf op de site te zoeken, maar om er even wat tekst bij te zetten is wel wat beter :confused:

Ik heb het gevoel dat Stormbreaker er niet meer is....

Sorry, niet gezien.

Html-site.nl is van Björn Simmering die gebruikers uitlegt over de beginnende en gevorderde mogelijkheden van HTML, PHP en CSS.
Het is begonnen als een kleine eenvoudige site maar inmiddels uitgegroeid tot een groot community met een forum.

Op http://www.html-site.nl/forum/17_0.html kan je je vraag over de index het beste plaatsen.
Maar reken niet dat zij een site voor je gaan maken, je zal advies kregen maar zelf ook enige kennis van HTML, PHP en CSS moeten hebben.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt verder kom. Iemand anders nog suggesties?

Oh, dat bedoel je.
Dan zal CSSHunter je wellicht beter tot dienst kunnen zijn.
Ik zou het erg op prijs stellen als je me ook vertelt wat CSSHunter is. Is het een website? Script? Pagina? Persoon op het forum? Via Google vind ik allemaal vage websites...
CSSHunter is een persoon op Helpmij.nl. (...) voor code moet je echt bij CSSHunter zijn.
Koekoek, hier ben ik. :D
Zeer vereerd dat ik tot de code-tovenaars/tovenaressen word gerekend, maar helaas...
Met html en css kan ik redelijk overweg, en met javascript een beetje.
Maar deze vraag gaat over een phpBB-CMS, en met name over hoe je uit de toegepaste (MySQL of andere) database een bepaalde selectie kunt aftappen.
En dat is dan iets waar ik geen enkele ervaring mee heb. :o
Sorry!

Maar een Google'tje leerde me, dat er bij phpBB.nl een speciaal (NL) phpBB forum zit voor alle vragen erover.
Misschien kan je daar een kansje wagen?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Ik kijk anders nog wel effe hoe phpbb de topics opslaat, dan kan ik denk ik wel een php code geven... Je bedoelt trouwens voor dat gedeelte waarbij de nieuwste topics worden ingevoegt? Of bedoel je iets anders?

EDIT:

EDIT 2: Effe commentaar toegevoegd :P

Iets van:
PHP:
<?php
############################################################################
# NIET VERGETEN ALLE VARIABELEN TUSSEN VIERKANTE HAAKJES [] TE VERANDEREN! #
############################################################################

// Selecteer naam, forum id en topic id uit topictabel, order ze door de hoogste timestamp bovenaan te zetten, en kap het aantal hits af
$sql = mysql_query("SELECT topic_title, forum_id, topic_id FROM [topictabel] ORDER BY topic_time DESC LIMIT 0,[aantal hits]");

if(mysql_num_rows($sql == 0)) { // Als er 0 resultaten zijn
	echo 'Geen resultaten!';
} elseif(mysql_num_rows($sql == 1)) { // Als er 1 resultaat is
	$row = mysql_fetch_assoc($sql); // Resultaten verwerken
	echo '<a href="http://[sitenaam]/phpbb3/viewtopic.php?f=$row['forum_id']&t=$row['topic_id']">' . $row['topic_title'] . '</a>';
} else { // Als er meerdere resultaten zijn (hoeft niet persé aantal hits te zijn)
	while($row = mysql_fetch_assoc($sql)) { // Laat alle resultaten zien
		echo '<a href="http://[sitenaam]/phpbb3/viewtopic.php?f=$row['forum_id']&t=$row['topic_id']">' . $row['topic_title'] . '</a>';
	}
}

?>

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan