forum opstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jezebel

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
hoi,

ik wil een forum met enkele anderen starten als aanvulling van de website maar ik weet niet juist hoe te beginnen.
ik heb die phpbb gedownd maar wat moet ik nu verder ?

moet ik een webserver aanvragen aan mijn provider ofzo?
is er ergens iets wat goed en duidelijk uitlegt hoe ik dit moet doen ?

misschien kan iemand me wat op weg helpen
thx

bedankt Peter,
dus als eigenlijk zou ik dan ook gewoon gebruik kunnen maken van de webruimte die ik voor mijn site heb 'gekregen' van mijn provider (moet wel php en mysql ondersteunen)

-> dit gaat niet, mijn provider ondersteunt geen php of mysql

Laatst bewerkt:
oke snap het nu
heb me een forum aangeschafd bij messageboard

Tot hoeveel gebruikers kan je gaan vooraleer het best is dat je overschakelt naar een betaalforum ?
En hoe wordt een account automatisch geactiveerd wanneer er iemand zich registreert want nu moet ik zelf telkens een soort permissie geven om het account te activeren

Laatst bewerkt:
Tot hoeveel gebruikers kan je gaan vooraleer het best is dat je overschakelt naar een betaalforum ?
Dit vraag ik me ook af..
En waar vind je een site voor een betaalforum?

En hoe wordt een account automatisch geactiveerd wanneer er iemand zich registreert want nu moet ik zelf telkens een soort permissie geven om het account te activeren
Je moet onderaan je forum eens klikken op beheerderspaneel. En dan moet je in die linkerkolom eens klikken op configuratie. Dan moet daar ergens staan 'activering van acount' en dan kan je dat de gebruiker zelf laten doen als hij/zij zich registreert of je kan het ook uitzetten ;)

Als je voor een gratis forumdienst kiest dan is het vaak niet mogelijk je berichten mee te nemen naar een eigen forum maw wil je na enige tijd zelf een forum opzetten dan kun je weer van vooraf aan beginnen.
Er zijn diverse hostingbedrijven waar het mogelijk is om een eigen forum te kunnen draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan