forum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barry_127

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
hoi iedereen

ik wil een foeum gaan maken, dit heb ik al eerder gedaan met de query's via topic naam maar dit werkt zoals je waarschijnlik al denkt niet goed.

Ik wou vragen of iemand mij een beetje opweg kan helpen bijvoorbeeld met het geven van wat ik in de tabellen moet hebben staan en hoe ik een user systeempje maak en natuurlijk welke query's het beste zijn

dus samengevat:
- Tabellen (welke velden)
- Query's (welke het beste zijn dis ipv. topic naam topic ID)
- User systeem (heb ik verder geen verstand van)

Ja ik ga je dit niet helemaal voorzeggen, dat begrijp je wel ? :D
Leun eens achterover in je stoel, en denk eens na wat er allemaal geladen moet worden als je over een forum als helpmij.nl surft. Sectienamen, sectiebeschrijven, titels van threads, data van posts, enz enz enz...
Orden deze gegevens, en maak d'r eens een mooie tabel van, of post 't resultaat ;).

// edit: ...maak d'r eens een mooie tabel van ? maak daar maar tabellen van ;)

Laatst bewerkt:
ok ff de basic: (zonder user inlog)

Topic Titel
Sectie
Bericht

maar ik wil de topic ook een id geven maar als ik een 'gewone ID' en een topic ID kan ik niet beide auto incrementen

hoe los ik dit op dan?

btw
Jpeetje wil je de link naar je shoutbox nog even geven (ff het script bekijken (A))

Link naar berichtenbalk

Ennuh, met 3 kolommen kun je écht geen forum maken ... :D

Ik zal de tabel secties voorzeggen, zodat je een indruk krijgt wa je allemaal moet hebben.
  • cat_id - om aan te geven onder welke categorie de sectie komt
  • forumid - zodat je elke sectie uniek kunt maken en beter kan benaderen
  • naam - de naam van de sectie
  • beschrijving - beschrijving van de sectie
  • toegang - wie mag er posten (in de sectie 'Mededelingen' mag alleen door moderators gepost worden)
  • postbaar - kunnen er in de sectie threads gestart worden of moet men een subsectie kiezen
  • postcount - als in deze sectie gepost wordt, is dat dan een waardevolle post ?

Nu jij ... :)

maar de cat_id en de forumid moeten beide auto increment zijn

maar alleen je primary key kan auto_increment zijn

cat_id moet idd auto_increment zijn, maar je vergeet 1 ding: er kunnen meerdere secties onder 1 categorie zitten ;).
Dus de cat_id moet geen unieke waarden bevatten (in tabel secties !). Deze cat_id kun je als verwijzing naar tabel cats gebruiken, waar de categorieën in worden opgeslagen. In déze tabel moet cat_id wél auto_increment zijn.
Zoals ik zei: Logisch nadenken ;).

Succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan