forumhosting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liesel

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2005
Berichten
5
Vorig jaar zijn we begonnen met een klasforumpje, niet veel speciaals, enkel voor problemen en wat ontspanning. Dit jaar hebben we het opengetrokken naar het hele 5de jaar en volgend jaar zouden we het willen opentrekken naar de hele school. Nu zou dat extra ruimte vragen en het board waar we nu opzitten, is eigenlijk alles behalve optimaal. (Powered by YaBB 1 Gold - SP 1.4!; ik weet niet of het dit is, maar dat was het eerste het beste wat ik vinden kon op ons forum)
Dat zou uiteraard extra ruimte vragen en omdat de leerlingenraad er is voor en door de leerlingen en die toch wel al wat centjes hebben gespaard, zouden zij dat dus eventueel willen financieren (om zo weinig mogelijk afhankelijk te zijn van de directie). Dus wij zijn dus op zoek naar een server die ons aan een zo laag mogelijke prijs de mogelijkheid geeft tot hosten.
En we vroegen ons af hoeveel dataverkeer je ongeveer zou hebben als je rekent voor 200 leden (waarvan misschien hooguit 50 effectief actief).

We zouden liefst met PHPbb werken, maar ik denk niet dat dat echt een noodzakelijk gegeven is.
 
Is er bij jullie op school niet een server waar je dit op kunt zetten.
 
Als je goed leest is die server er wel maar wil men externe hosting om zo onafhankelijk mogenlijk van de directie te blijven. Directie zal kritiek op haar servers kunnen verwijderen en dat lijkt me niet de bedoeling.
 
heb je een voorbeeld van het huidige forumpje?
 
Als je slim bent ga je even naar Galaxy Productions ([url]http://www.galaxyproductions.net)[/URL]

Zij zijn spot goedkoop en willen vast en zeker jullie wel helpen met een forum, er is met hun altijd wel wat te regelen. Ik heb er zelf ook via hun mijn website en forum en werkt altijd perfect. De forum software die je wilt gebruiken kan je zelf kiezen en word dan voor je geinstalleerd op hun server en dan kun je zo aan de slag. Betaling is ook simpel helft vooruit betalen en de andere helft bij aflevering van het forum. Gewoon even een email sturen naar hun support afdeling via hun website en aan hun dan je vraag stellen. Ik weet zeker dat ze je willen helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan