forumpje beginnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik wil dus een klein forumpje beginnen, maar heb totaal geen idee, waar ik wezen moet.
Wie kan mij een paar hints en tips geven ?
Kan ik ook de serverruimte van mijn eigen provider gebruiken ? (Chello) Dat lijkt me dan het goedkoopste oplossing.
En verder, zijn er eventueel makkelijke programma's voor, want ik ben niet op de hoogte van html taal.
Alvast bedankt voor eventuele hulp.

Ik zou beginnen bij het begin. Probeer HTML te leren, is niet echt moeilijk. Dan ga je steeds een stapje verder. Voor een goed forum heb je die kennis gewoon nodig.

opzich heeft een forum bijna niets met html te maken maar wel met php dus je server moet php ondersteunen
is dat zo?

opzich heeft een forum bijna niets met html te maken maar wel met php dus je server moet php ondersteunen

Dat weet ik niet

Maar op leejoos webhebies ofzo staan wel links naar site's die voor jou een forum maken

als je gewoon dreamweaver versie download of frontpage dan maak ik wel het forum voor je.

Geplaatst door sluys
is dat zo?

Een forum heeft wel degelijk met HTML te maken. Wat denk je dat de output van de PHP is? Juist.. HTML.

Tevens moet je, als je templates e.d gaat aanpassen ook de nodige HTML kennis hebben.

Om even de vraag van de topicstarter te beantwoorden :

Je kan op www.lycos.nl een account aanvragen met PHP en mySQL ondersteuning. Als je deze aangevraagd hebt en de gegevens binnen hebt heb ik wel een link naar een handleiding voor je. :)

Geplaatst door rubengraafland

Dat weet ik niet

Maar op leejoos webhebies ofzo staan wel links naar site's die voor jou een forum maken
Waar vind ik die site van leejoos webhebbies?

Ik heb gehoord dat er kant en klare oplossingen zijn. Je hoeft alleen maar een proces door te lopen door middel van klikken en invullen etcetera , maar waar vind je dat ?
Ik heb al op google gekeken maar daar vind ik zo gauw niets.

Geplaatst door dutchsoulboy
Ik heb gehoord dat er kant en klare oplossingen zijn. Je hoeft alleen maar een proces door te lopen door middel van klikken en invullen etcetera , maar waar vind je dat ?
Ik heb al op google gekeken maar daar vind ik zo gauw niets.

Je kan het hier proberen. Ik heb het zelf niet zo op zulke forums en 'maak' liever zelf 1 maar goed dat is mijn mening.

Zorg dat je een host krijgt met sql en php.Hier kun je een kant en klaar forum naar uploaden.Invisionboard of phpbb zijn wel aardig.En de rest wijst zich vanzelf.

Geplaatst door michelmathers
als je gewoon dreamweaver versie download of frontpage dan maak ik wel het forum voor je.

Met Dreamweaver of Frontpage maak je geen forum.. :rolleyes:

Geplaatst door Dolfhin

Toch wel kijk maar eens bij templates.
Een template is geen forum, het is eigenlijk niet meer dan een schil om het eigenlijke forum heen.

Ga gewoon naar de URL die Breezer gaf en neem daar een forum, niet lastig gaan doen met templates etc.

Jullie begrepen mij verkeerd, ik zei dat hij die website maar moest gaan maken met dreamweaver of frontpage en dat ik dan misschien dat forum maak. miscommunicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan