• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Forumule 1 ranktabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

clau46

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2005
Hi,

Ik heb het volgende excel bestand(excel 2003 en 2007) waarin de standen staan van de Coureurs en constructeurs 2007. Ik wil het volgende bereiken. De punten moeten bijelkaar worden opgeteld van links naar rechts (is al gedaan). Nu moet er nog voor worden gezorgt dat de coureurs met meer punten boven komen te staan. De punten worden als volgt verdeeld:

1e 10(in het geel)
2e 8
3e 6
4e 5
5e 4
6e 3
7e 2
8e 1
9 t/m 22 0 maar moeten wel mee tellen als een finish

Als 2 coureurs in hetzelfde team zitten moeten de punten bij elkaar worden opgeteld die zijn behaald in een race (dus 1e en 2e 18 punten voor het team)

http://www.thef1grid.com/history/startlist/start2007.htm hier een overzicht van de coureurs die dit jaar rijden en bij welk team (Vettel nu rijdend voor Torro Rosso heeft in Amerika voor bmw 1 punt gehaald dit punt moet worden opgeteld bij BMW en niet bij Torro Rosso)

Alvast bedankt voor de hulp

Clau

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In de gele vakken heb ik het een en ander aangepast.
Bovenaan de sorteer volgorde van de rijders en onderaan de optelling voor de teams.

Denk er nog wel even aan als je gaat sorteren dat dan het plaatje van de vlag niet mee gesorteerd wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan