• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

forumule combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

schel1989

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2013
Hoe kan ik twee formules combineren in één cel. Het gaat om de volgende formules:
=ALS(C2>0;SOMPRODUCT(N(C2*1000-D2));" ")
=VERT.ZOEKEN(RANG(C2;C$2:C$45);Deelnemers!A$47:Deelnemers!B$90;2

De eerste formule berekend een waarde aan de hand van aantal behaalde punten icm tijd.
De tweede formule spreekt voor zich denk ik

Kan je er ook wat gegevens in plaatsen? Want ik zie niet wat je wenst te bereiken.

Met dank aan Harry heb ik het aangepast naar uw wensen.
Nochtans ik er het nut niet van inzie om alles in 1 cel te willen plaatsen. Je kan toch de hulpkolom verbergen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik zie nochtans 12 ingeschreven deelnemers staan waaronder er enkele geen bal geknepen hebben.

En die zeven doen al mee voor een puntenverdeling van 12.
Dan moet Ts daar dan maar uitsluitsel over geven.

Ik heb nog wel een kanttekening bij de benadering van de functie 'Vert.Zoeken' die je voor mijn formule hebt geplakt

En die zeven doen al mee voor een puntenverdeling van 12
Daar ging ik toch van uit gezien er 12 ingeschreven waren.
Wat die verticale zoek functie betreft dit was toch een onderdeel van TS zijn vraag?
Hoe kan ik twee formules combineren in één cel. Het gaat om de volgende formules:
=ALS(C2>0;SOMPRODUCT(N(C2*1000-D2));" ")
=VERT.ZOEKEN(RANG(C2;C$2:C$45);Deelnemers!A$47:Deelnemers!B$90;2
of bedoel je iets anders met die kanttekening?

In mijn kortere versie kan dat allemaal achterwege worden gelaten.
Bij zeven deelnemers max 7. bij meerdere deelnemers het aantal van de deelnemers die een score hebben.
Blad1 laat ik dus vervallen.

Het argument benaderen is weggelaten in je formule.

Laatst bewerkt:
Ja maar, volgens uw berekeningen kom je enkel op een rang uit en is er nog geen punten verdeling gebeurd?

Verwijder eens de laatste vier deelnemers in Blad1, en je komt op hetzelfde resultaat als die verkorte versie van mij. ;)

Ik zie nu ook pas dat de rang niet klopt.
het idee is dus dat wanneer bij een gelijk aantal gescoorde ballen de speler die dat het snelste doet hiervoor het meeste aantal punten krijgt
dus de + in de formule moeten een - worden

Die krijgt nu toch het meest aantal punten?

Nee volgens uw opzet krijgt die met 4 ballen toch maar 1 punt terwijl die toch de meeste punten moet krijgen?
En van die, die 2 ballen geknepen hebben moet diegene met de laagste tijd de hoogste punten hebben (of de laagste rang)

Bijlagen

Wordt het bedtijd voor je. :D

Snelheid:
Iets in 1:45:00 uur doen is sneller dan in 1:49:00 uur.

Iets in 1:45:00 uur doen is sneller dan in 1:49:00 uur.
Dat klopt wel, maar iemand die 4 ballen geeft geschoord moet hogere punten(of lagere rang) hebben. (dus heb je mijn inziens ook enkel maar een rangorde bepaald)
van de bed tijd zal ook wel correct zijn.

Ik was er van uitgegaan dat iemand die het met één bal in de kortste tijd had gedaan de meeste punten moest hebben.
Ik heb even het origineel bestand heropent, en daarbij heb jij gelijk.
Dan hoeft enkel de "<" veranderd te worden in ">".

Code:
=ALS(C2>0;SOMPRODUCT(N(C2*1000-D2>=INDIRECT("C2:C"&1+AANTAL.ALS($B$2:$B$45;">"""))*1000-INDIRECT("D2:D"&1+AANTAL.ALS($B$2:$B$45;">"""))));"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan