Foscam ip camera online zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

doesjesbedum

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Ik heb twee foscam ip-camera's in mijn netwerk draaien. Die zijn direct via het netwerk maar ook via internet te benaderen, tenminste, zo WAS het... Ik ben recent geswitched van provider ( nu Ziggo), en sindsdien krijg ik de camera's niet meer via internet ontsloten. In mijn nieuwe router (Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway) hebben de camera's een ip adres, en staat port forwarding aan voor twee poorten ( 80 en 8060).
Via het bijgeleverde programma IP Camera tool kan ik beide camera's benaderen en besturen. Het lukt me dus niet om via mijn ip adres en de poort van buitenaf in te loggen.

Ik doorgrond het netwerk niet dus ik snap ook niet precies wat ik doe. Wie heeft er ervaring mee en kan het me simpel uitleggen?

Je hebt nu een ander extern ip-adres (normaliter).
Via het adres http://watismijnipadres.nl kun je achterhalen wat jouw externe ip-adres is. Met dit adres zou je de webcams weer moeten kunnen benaderen.

Naast het verhaal van handboekict geldt dat:
a. Je het extern ook alleen écht extern kunt testen, dus niet vanuit je eigen netwerk het externe ip-adres gebruiken dat watismijnip.nl vermeldt. Test dat externe ip-adres van jou bij een vriend vanuit zijn Internet-verbinding.
b. Wellicht moet je nog in je ip-camera's als Gateway-adres opgeven het (nu veranderde) interne ip-adres van je nieuwe router.

Succes,

Tijs.

ik heb inmiddels van alles getest en gedaan, maar kan de camera's niet via internet benaderen buite het eigen netwerk om. Ik heb het idee dat Ziggo de gateway heeft geblokkeerd voor externe toegang. Iemand nog een tip/idee?

DNS provider?

Heb je er nog aan gedacht je nieuwe ip nr bij de DNS provider aan te passen?

Ik heb twee foscam ip-camera's in mijn netwerk draaien. Die zijn direct via het netwerk maar ook via internet te benaderen, tenminste, zo WAS het... Ik ben recent geswitched van provider ( nu Ziggo), en sindsdien krijg ik de camera's niet meer via internet ontsloten. In mijn nieuwe router (Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway) hebben de camera's een ip adres, en staat port forwarding aan voor twee poorten ( 80 en 8060).
Via het bijgeleverde programma IP Camera tool kan ik beide camera's benaderen en besturen. Het lukt me dus niet om via mijn ip adres en de poort van buitenaf in te loggen.

Ik doorgrond het netwerk niet dus ik snap ook niet precies wat ik doe. Wie heeft er ervaring mee en kan het me simpel uitleggen?

Hallo,

Ik had precies hetzelfde probleem. Twee Foscam ip camera's die niet meer werkten nadat ik van modem ben veranderd. Mijn opstelling is het Cisco modem gekoppeld aan een wifi router. Nu blijkt het Cisco modem tevens een router functie te hebben waardoor de poorten niet meer opengezet kunnen worden middels de wifi router. Ik weet niet of jij ook nog een wifi router hebt aangesloten? Zo ja, dan moet je Ziggo bellen en vragen of zij de router functie van het Cisco modem (remote) willen uitschakelen. Daardoor werkt het Cisco modem alleen als een modem en kun je via je wifi router als voorheen de poorten open zetten.
Werkte perfect voor mij.

Succes!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan