foto´s komen niet door op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
als ik een foto in FP 2003 wil vervangen, kan ik in FPage gewoon met knippen en plakken een andere erin zetten en heb ik de foto prima op de homecomputer-website. Stuur ik die door met FTPnaar de website dan komt er een rood kruisje met -file niet beschilbaar- te staan. wat doe ik fout?

mag ik even vragen welke extensie die foto's hebben??? dus JPG of jpg?????

Heb je op de server verschillende mappen ? Staat de foto dan wel in de juiste map ? Ook de naam kan oorzaak zijn van de fout (of de extensie zoals Bertus al aangaf) ? En heb je nog voldoende vrije ruimte op je server, zodat je foto wel degelijk opgeladen wordt door je FTP-programma ? Veel vragen die alleen jij kan beantwoorden :)

jpg en JPG, daar let ik wel op. de verschillende foto´s hebben natuurlijk andere namen - ik weet niet hoe ik dat moet aangeven in het venster van Frontpage -als ik op Eigenschappen van Afbeelding druk, zie ik de titel van de foto - en als ik er een andere foto in´plak´ dan moet die veranderde titel misschien weer doorgelinkt worden(?) - bij FTP opladen komt de foto dan niet tevoorschijn in ieder geval. Moet ik de nieuwe forto dan nog in een andere file opslaan?
misschien staat hij inderdaad dan niet in de juiste map - hoe doe je dat dan, hoe weet ik waar de oorspronkelijke foto in staat en hoe zet ik die nieuwe foto er dan in?

Laatst bewerkt:
maar...............
heb je al een paar keer op F5 gedrukt
om de cache leeg te maken?

:cool:

dat is nieuw voor me - in Frontpage, als ik er een nieuwe foto inplak bedoel je?

dat is nieuw voor me - in Frontpage, als ik er een nieuwe foto inplak bedoel je?

Neen............
na de upload....................
anders wordt dus de bestaande pagina, welke in de kast zit van je computer getoond.
Nu maak je met F5 de cache leeg,
en de nieuwe pagina wordt geladen.

:cool:

Henryv,

Misschien kan je de URL van je website hier even zetten. Kunnen we eens in de praktijk kijken wat het probleem van je foto's op de website is.

jpg en JPG, daar let ik wel op. de verschillende foto´s hebben natuurlijk andere namen - ik weet niet hoe ik dat moet aangeven in het venster van Frontpage -als ik op Eigenschappen van Afbeelding druk, zie ik de titel van de foto - en als ik er een andere foto in´plak´ dan moet die veranderde titel misschien weer doorgelinkt worden(?) - bij FTP opladen komt de foto dan niet tevoorschijn in ieder geval. Moet ik de nieuwe forto dan nog in een andere file opslaan?
misschien staat hij inderdaad dan niet in de juiste map - hoe doe je dat dan, hoe weet ik waar de oorspronkelijke foto in staat en hoe zet ik die nieuwe foto er dan in?

Hoeveel mappen heb je ?

Als je bv meerdere mappen hebt en één map met de naam "auto", dan moet je in het rechter venster van FTP (Remote Site) de map "auto" openen, daarna ook in het linkse venster (Local System) ook de map "auto" openen, dan links (Local System) de gekozen foto selecteren, dan op het pijltje wat naar rechts wijst (zit in het midden van het FTP venster) klikken, dan upload je de foto van de Local System naar jou ruimte bij jou provider = Remote Site.

Succes Gr.Oldy.

Denk er wel aan dat je de foto ook in Frontpage op de door jou gewenste plaats zet en óók opslaat.
Weigert FTP de foto, vanwege zijn naam, verander dan de naam van de foto, maar zet deze dan ook weer op zijn plek (in Frontpage)en sla deze dan weer opnieuw op.
De naam van de foto, moet nl. op de plek waar hij moet staan ook bekend zijn, anders upload jij de foto, maar staat hij niet op je site, omdat hij niet weet waar hij staan moet...

Laatst bewerkt:

Hoeveel mappen heb je ?

Als je bv meerdere mappen hebt en één map met de naam "auto", dan moet je in het rechter venster van FTP (Remote Site) de map "auto" openen, daarna ook in het linkse venster (Local System) ook de map "auto" openen, dan links (Local System) de gekozen foto selecteren, dan op het pijltje wat naar rechts wijst (zit in het midden van het FTP venster) klikken, dan upload je de foto van de Local System naar jou ruimte bij jou provider = Remote Site.

Succes Gr.Oldy.

Denk er wel aan dat je de foto ook in Frontpage op de door jou gewenste plaats zet en óók opslaat.
Weigert FTP de foto, vanwege zijn naam, verander dan de naam van de foto, maar zet deze dan ook weer op zijn plek en sla deze dan weer opnieuw op.
De naam van de foto, moet nl. op de plek waar hij moet staan ook bekend zijn, anders upload jij de foto, maar staat hij niet op je site, omdat hij niet weet waar hij staan moet...

ja, oldy, je laatste suggestie moet het wel zijn, FTP weet niet waar de foto heen moet. is het voldoende de naam te veranderen in de naam van de eerste foto ? (bij uitwisselen van foto)?
het eerste gedeelte doe ik wel precies zoals je zegt. met teksten veranderen heb ik ook geen moeite en lay-out veranderen gaat ook prima - dan is er ook niet het naamprobleem denk ik.

als je mee wilt kijken: mijn site is www.vanrooyvastgoed.nl , Nu heb ik bij huis 3 een andere foto geladen, zowel in het kleine beeldje op Alle Huizen als eenzelfde nieuwe grote foto op Fotoserie - huis 3. Nu blijft de oude foto staan, de nieuwe die ik erop gezet heb zie je dus niet.

(ik heb F5 gebruikt maar het geeft geen direct reultaat op dit niveau in ieder geval)

Als we het over deze foto hebben : banner_huiz3.jpg dan moet deze opgeladen worden aar de map Jan%20Huizen/images/ om te verschijnen op he site. In de map images moeten dan al je actuele foto's zitten, volgens het principe dat Oldy heeft uitgelegd.

ja, nu heb ik het begrepen, hartstikke bedankt, wizards!

Fijn dat het nu gelukt is Henryy.

Succes met de verkoop !

Gr.Oldy.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan