Foto´s van 7250i naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

hesteren

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2002
Hallo!!
Ik heb al een tijdje een nokia 7250i en nu zou ik graag de foto´s die ik daarmee gemaakt heb op de computer willen zetten... Maar het lukt niet..
Ik heb infra rood en het programmaatje PC suite (5.16). De telefoon maakt wel gewoon goed contact, want ik kan wel bijvoorbeeld het telefoonboek en kalender bewerken.. Maar ik zou niet weten hoe ik de foto´s op de computer krijg.. Dus heeft er hier soms al iemand met dat programma gewerkt en weet wel hoe dit moet? Of heb ik soms een heel ander programma nodig??
Nou.. alvast hartstikke bedankt!!
Groetjes,
Laura :rolleyes:

Hallo Laura,

Ik denk dat je daarvoor een andere kabel moet gebruiken... Want om wat jij zegt:" het telefoonboek en kalender bewerken" heb je daarvoor Nokia Datakabel DKU-5 nodig.
Om foto's en muziek te downloaden heb je de Nokia Datakabel DKU-2 nodig.

Groet profpc.

Hallo ProfPc,

Om het telefoonboek te bewerken maak ik gebruik van InfraRood. Hiermee kan ik wel namen e.d naar mijn telefoon en laptop versturen ,maar de foto´s die op mijn telefoon staan kan ik nergens op mijn laptop openen.
Is dit alleen met een kabel mogelijk??:confused:

Groetjes Laura:thumb:

Ik heb ook de 7250i en Nokia PC Suite 5 geïnstalleerd. Ik gebruik geen datakabel, maar infrarood. Als ik de telefoon via IR verbinding laat maken en dan naar de Windows Verkenner ga, dan zie ik daar Nokia Phone Browser. Ik kan dan gewoon browsen op mijn telefoon en daaruit foto's kopiëren en plakken in een andere map op mijn pc. Gaat werkelijk ontzettend gemakkelijk!

:thumb:

Hallo Piedra, Bedankt voor de Gouden Tip. Ik ben als volgt te werk gegaan: Start---Alle programma´s---Bureau-accessoires--Windows verkenner--Deze computer--Nokia Phone Browser--Nokia 7250i--Galerij--Foto´s......en dan ben je er en kun je ze selecteren en naar een nieuwe map kopieren.:thumb: :thumb:

Moet nog wel even vermelden dat je de foto´s in je toestel geen andere namen moet geven anders kent de computer de bestandsnamen niet. Je moet dus gewoon nrs. 1,2,3, etc, etc aanhouden:thumb:

Op zich is het wijzigen van de naam in de telefoon geen probleem, zolang je overal maar .jpg achter zet. Dan wordt het nl. wel meteen herkend op je pc!

JPG

Je kunt ook op je computer het bestand kiezen:
Openen met :Windows vieuwer voor afbeeldingen en faxen of Paint bestanden.
In ieder geval nog bedankt voor jouw oplossing en de tip.

Groetjes Laura:) :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan