Foto’s uit het internet in Access tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuifje_007

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2004
Ik wil de foto’s vanuit het internet in mijn Access XP programma tonen. Ik heb hier een tabel tblSpelerslijst met veld Foto met daarin internetadressen naar de foto’s van elke spelers.
Dan heb ik een formulier met daarin een afbeelding waarin de foto getoond moet worden.

Foto-bestanden op mijn PC lukt wel om in Access weer te geven maar niet de internetfoto´s.

Kan je de foto's uit het internet in Access tonen, zoals op dit forum met [img ][/img ]?

heb ie in het tabelontwerp geen veldtype hiervoor? normale veldtypen (text, nummeriek etc) zullen dit niet kunnen.....

Waarschijnlijk kan het met gegevenstype "OLE object"

je kan dus een plaatje in access stoppen. Om plaatjes toe te voegen vanaf inet zal je wel een stukje moeten scripten.....

Bijlagen

• test access.jpg
    test access.jpg
    88,4 KB · Weergaven: 64
Florijn, bedankt voor je reactie.

Ik heb ergens op het internet gevonden hoe dit mogelijk zou moeten zijn. Ik heb de namen van mijn objecten in mijn programma aangepast.

Code:
Private Sub Form_Current()
'Me.Afbeelding is een Afhankelijk OLE-object.
Me.Afbeelding.Class = "Microsoft Photo Editor"
Me.Afbeelding.OLETypeAllowed = acOLELinked
If Me.Foto <> "" Then
Me.Afbeelding.SourceDoc = Me.Foto
Else
'MsgBox "Geen afbeelding"
Exit Sub
End If
Me.Afbeelding.Action = acOLECreateLink
End Sub

Me.Foto komt uit een tabel. Ik heb het ingesteld als Tekst of Hyperlink (in tabel). Maar dan krijg ik een foutmelding wanneer Me.Foto internetlink bevat zoals http://www.wtatour.com/global/photos/150x200/80394.jpg

Foutmelding:
De instelling die u hebt opgegeven is ongeldig voor deze eigenschap.

Heb je hiervoor een oplossing?

Volgens mij kan je in OLE object alleen foto's of excel plaatsen en dat maakt de omvang van het bestand alleen maar groter, en geen tekst in OLE object zoals internetlink plaatsen.

Ik heb het ingesteld als OLE-object. Als ik een afhankelijke object naar dit verwijst, krijg ik een melding:

Er is een fout opgetreden in de communicatie tussen Microwsoft Access en het OLE bronprogramma of het ActiveX besturingselement.

Weet je wat het betekent?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan