Ik heb een probleem gecreëerd die opgelost moet worden.
Het volgende is gebeurd
Een jaar geleden heb ik bij een vriendin de computer onder handen genomen omdat deze
niet meer lekker liep.
Alle fotoś die ze had van haar en de kinderen stonden op dit apparaat.
Omdat het iemand zijn computer is ben ik zorgvuldig in het voorbereiden en het uitvoeren
van het een en ander. Zo liet ik haar zien wat er allemaal van dit apparaat bewaard zou worden,
hoofdzakelijk fotoś en wat documenten.
Dit heeft zij door gekeken en dat was goed.
Dit op een usb stick gezet en op mijn eigen laptop.
Computer terug gezet naar fabrieksinstellingen, de nodige aanpassingen en software en iedereen tevreden. Een doos dvdś voor het branden van o.a. foto ś en documenten gekocht en daar neer gezet.
een half jaar later vraagt ze om de foto ś. waar die zijn..
Bij de map afbeeldingen.... nee daar staan andere fotoś vertel ze
Niet die van haar. Ik ernaar toe en F**k die f**k nog aan toe
Om een lang verhaal kort te maken. Ik heb ondanks zorgvuldigheid, het neerschrijven met pen,
dubbelcheck op dubbelcheck voor het eerst een cruciale fout gemaakt..
Verschillende mappen met foto ś door elkaar gehaald.
Huidige situatie is dat er een computer is met Windows Vista.
Waar een back-up op staat van 2010 ( daar zitten als het goed is i.i.g. de foto ś tot 2010)
Ik heb deze backup niet terug gezet omdat ik niet wist of die back- up wel goed was.
Die foto ś moeten weer boven water worden gehaald,
Nu weet dat er genoeg te vinden is qua semi forensische tools om data terug te halen.
Normaal zou ik iemand heel goed kunnen adviseren.
Echter ( het betreft hier een goede vriendin) merk ik dat het geheel mij helemaal niet lekker zit
en er een soortement van faalangst mij in de greep houd.
Wat nu als ik het verpruts.. Bizar dat gevoel mij beheerst.
Ik vergeef mijzelf niet als deze foto ś voorgoed verloren zijn door mijn handelingen.
De harde schijf van het apparaat is niet jofel meer. Ouder dan 7 jaar, tikken en ratelen.
Hoe te handelen in deze??
Het volgende is gebeurd
Een jaar geleden heb ik bij een vriendin de computer onder handen genomen omdat deze
niet meer lekker liep.
Alle fotoś die ze had van haar en de kinderen stonden op dit apparaat.
Omdat het iemand zijn computer is ben ik zorgvuldig in het voorbereiden en het uitvoeren
van het een en ander. Zo liet ik haar zien wat er allemaal van dit apparaat bewaard zou worden,
hoofdzakelijk fotoś en wat documenten.
Dit heeft zij door gekeken en dat was goed.
Dit op een usb stick gezet en op mijn eigen laptop.
Computer terug gezet naar fabrieksinstellingen, de nodige aanpassingen en software en iedereen tevreden. Een doos dvdś voor het branden van o.a. foto ś en documenten gekocht en daar neer gezet.
een half jaar later vraagt ze om de foto ś. waar die zijn..
Bij de map afbeeldingen.... nee daar staan andere fotoś vertel ze
Niet die van haar. Ik ernaar toe en F**k die f**k nog aan toe
Om een lang verhaal kort te maken. Ik heb ondanks zorgvuldigheid, het neerschrijven met pen,
dubbelcheck op dubbelcheck voor het eerst een cruciale fout gemaakt..
Verschillende mappen met foto ś door elkaar gehaald.
Huidige situatie is dat er een computer is met Windows Vista.
Waar een back-up op staat van 2010 ( daar zitten als het goed is i.i.g. de foto ś tot 2010)
Ik heb deze backup niet terug gezet omdat ik niet wist of die back- up wel goed was.
Die foto ś moeten weer boven water worden gehaald,
Nu weet dat er genoeg te vinden is qua semi forensische tools om data terug te halen.
Normaal zou ik iemand heel goed kunnen adviseren.
Echter ( het betreft hier een goede vriendin) merk ik dat het geheel mij helemaal niet lekker zit
en er een soortement van faalangst mij in de greep houd.
Wat nu als ik het verpruts.. Bizar dat gevoel mij beheerst.
Ik vergeef mijzelf niet als deze foto ś voorgoed verloren zijn door mijn handelingen.
De harde schijf van het apparaat is niet jofel meer. Ouder dan 7 jaar, tikken en ratelen.
Hoe te handelen in deze??