• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foto/afbeelding tonen in userform met combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghost4t

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2012
Hoi allemaal,
Het is mss een vraag die je nog hebt gehoord maar ik vind geen oplossing op het internet dus stel ik ze maar:
Wat ik heb:
-Excel met op blad 1 een knop die een userform2 opent. In de userform2 bevat een "image"(control?) en een comboBox1
- blad 2 bevat afbeeldingen van B1 t/m B 25 (picture1, picture2 ,...)

Hoe kan ik vanuit de UserForm2 de comboBox een picture selecteren en deze tonen op de "image" ? Iemand een idee of VBA code?

alvast thx!

greets

G.

Laatst bewerkt:
Post je bestand met Userform zodat we je gerichter kunnen helpen.

Hallo,
Hier in bijlage mijn bestand. kleine uitleg:
-Je krijgt de Userform (Userform2) door op de knop "opzoeken" te klikken.
- ALs men bij "Filter Data" iets uit de lijst van de comboBox selecteerd zou op de "image" naast "Foto Filter" een foto moeten komen. De foto's staan op de Sheet "Pictures". De data in de velden zijn maar als vb.

De Combobox zou dus 2 functies hebben:
1) als men iets selecteerd worden de velden (nadat men op de knop "opzoeken" klikt ingevuld met de data die op "blad 1 staat -> dit werkt perfect alleen ga ik op termijn de "Opzoek" knop willen weg doen en het moment dat je iets uit de combBox selecteer de data automatisch verschijnt en dus niet dat je telkens op de "opzoek" knop moet klikken ->mss ook iemand een ideetje van code?.2) Als iets selecteerd uit de comboxbox oo keen foto moet verschijnen naast "Foto Filter".

:confused: Hopelijk raak ik er eindelijk uit want heb de voorbije weken zitten zoeken en vind alleen maar een foto tonen met een boxlist en niets met ComboBox. Ik denk als dit opgelost geraakt is dit mss een kleine stap voor jou maar een grote voor vele van ons!:thumb:

greets

G.
Bekijk bijlage 17-10-2012 TEST UserForm 2 - Image ComboBox.xlsm

Laatst bewerkt:
Je zal dan toch eerst een kolom moeten voorvoegen op tab Pictures waarin verwezen wordt naar Zendertype of Filtertype zodat daarop gezocht kan worden om de juiste Picturenaam te vinden.
Met bv Objectnr in kolom A, afbeeldingnaam(zonder extensie) in kolom B volstaat dit,
Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
Const pDir As String = "G:\Mijn documenten\My_Pictures\"
    With Worksheets("klanten")
        For i = 2 To 30
            Me("TextBox" & i) = .Cells(.Columns(1).Find(ComboBox1.Value, , xlValues, xlWhole).Row, i)
        Next
    End With
    With Me.Image1
        .Picture = LoadPicture(pDir & Sheets("Pictures").Columns(1).Find(ComboBox1.Value, , xlValues, xlWhole).Offset(, 1).Value & ".jpg")
        .PictureSizeMode = 1
    End With
    Me.Repaint
End Sub
Bovenstaand code vervangt ook Opzoeken-knop.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan