Foto alleen zichtbaar als plaatje.

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnncops

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2004
Hallo, sinds gisteravond heb ik het volgende probleem. Wanneer ik mijn map met foto's open zie ik alleen
nog maar een plaatje van Windows foto viewer. Ik moet dubbelklkken op de foto om deze te bekijken.
Waarschijnlijk moet er een instelling veranderd worden maar zou niet weten welke.
Wie weet raad.

Welke Windows gebruik je?

Probeer dit eens. Zet de volgende opdrachten in een .bat bestand en voer deze uit als Administrator:
Code:
taskkill /IM explorer.exe /F
cmd /c explorer

Mocht dat niet helpen, verwijderd dan je Icon cache database. Deze wordt dan opnieuw opgebouwd. Dat kun je doen met de volgende opdrachten in een bat bestand die je dan ook als Administrator moet uitvoeren:
Code:
cd /d %userprofile%\AppData\Local
attrib –h IconCache.db
del IconCache.db
start explorer

Het vergt wat meer uitleg begrijp ik. Ok, geen probleem :)
De letters bat voor een bat bestand staat voor Batch, dus opdrachten die na elkaar worden uitgevoerd. Een bat bestand ziet er qua naam uit als bijvoorbeeld naam.bat

Ga naar je documentenmap en zorg dat de extensies zichtbaar zijn door een vinkje te plaatsen bij bestandsnaamextensies. Ja, het pijltje wijst iets te laag aan. Excuus ;)
riaut5.jpg

Als je dat venster niet ziet klik je eerst bovenin de Verkenner op Beeld.

Maak vervolgens met Kladblok een nieuw tekst document en plaats daar de 2 opdrachten in zoals in m'n eerste code blok. Sla het bestand op, selecteer deze en druk dan op F2 om de naam te veranderen van .txt naar .bat. Klik er nu met rechts op en kies voor Uitvoeren als Administrator. Niet schrikken, je Verkenner wordt afgesloten en weer opgestart. Dat kan er wat dramatisch uitzien maar er gebeurt niets raars.

De 2 opdrachten zijn nu uitgevoerd en kunnen ervoor zorgen dat je foto's weer als icoontje zichtbaar zijn. Dat kun je testen door je foto map te openen en eventueel een keer op F5 te drukken om het scherm te verversen. Mocht dat niet werken dan klik je weer met rechts op dat bat bestand en kies je voor Bewerken.
Verwijder de 2 regels en plak de regels uit m'n 2e codeblok erin. Sla het bestand op en voer deze weer uit als Administator.

Open nu je weer je foto map en druk eventueel een keer op de F5 toets om het scherm te verversen.
Ik verwacht dat hierna het probleem verholpen is.

Mocht er nog een zwart schermpje open staan waarin je die opdrachten ziet, dan kun je die sluiten door op het kruisje te klikken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Verplaatst van multimedia naar windows 8.

Ik heb je instructies opgevolgd maar helaas zonder resultaat. Heb je nog een andere suggestie?

Als dat het niet doet weet ik het ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan