Foto als achtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterretsiM

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Hoi allemaal. Ik wil me wat meer verdiepen in het maken van een webstek, dus ik ben daar aan begonnen. Ik heb Dreamweaver om mee te werken, en ik ben al tegen een probleempje aangelopen. Ik wil een foto als achtergrond gebruiken. Nu is dit een nogal flinke foto (gemaakt met een 8 megapixel-camera), en die komt dus in de originele grote op de achtergrond. Ik wil ´m alleen verkleind en gecentreerd op de achtergrond, zodat ie in z´n geheel te zien is. Wie helpt me? Tevens ben ik op zoek naar sites met tips, tricks en tools, die ook nog in lekentaal worden uitgelegd, want ik ben zoals gezegd een newbie op dit gebied. Alvast mijn hartelijke dank!

Die heb ik al doorgenomen en ook toen ik dit probleem tegenkwam weer doorgebladerd. Helaas, ik kom er niet verder mee. Verder wel een heel handige site.

wel handig

Anders koop je photoshop...
kun je nog veel meer aan de foto bewerken
(waaronder de grootte van de foto en het formaat)

Ik heb photoshop. Welke grootte zou de foto moeten hebben voor de achtergrond?

een groote die voor alle resoluties zichtbaar is

iets van 640X480 denk ik, maar als je foto vervormd bij deze groote, moet je een andere kiezen. of de 2e maat als variabel laten staan!

Laatst bewerkt:
Maar krijg je dan niet als er iemand met een grotere resolutie kijkt (bv. 1024x768) dat er een witte rand om de afbeelding ontstaat? Dit moet toch gewoon in de code opgelost kunnen worden lijkt me?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan