Foto automatisch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Road Dogz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Hallo,

Op mijn werk moet ik dikwijls dossiers maken. Op een bepaalde pagina moet ik een foto invoegen die gemaakt is met een digitale camera. De plaats die bedoelt is voor de foto is maar beperkt, de foto moet dus telkens manueel verkleint worden (op het fototoestel staat de laagste resolutie al ingestelt). Bestaat er een oplossing om de grootte van de foto automatisch aan te passen aan de beschikbare ruimt zonder dat alles verspringt door een te grote foto?

Probeer dit eens.
Ga naar Tabel, Invoegen, Tabel.
Kies Aantal kolommen 1, Aantal Rijen 1, Vaste kolombreedte en geef in het veld waar nu 'Auto' staat op hoe breed de tabel moet zijn, bv 4 cm.
Klik op OK

Helaas werk dit niet direct goed, selecteer de cel en klik op de rechtermuis knop.
Ga naar AutoAanpassen en kies Vaste kolombreedte.
Sla het document op, open het weer en als je nu een afbeelding in deze kolom/cel zet zou hij nooit breeder mogen worden als de ingestelde breedte.

Wil je geen rand om de afbeelding, speel dan even met de celeigenschappen onder Randen en Arcering.

Ps. sneller een afbeelding toe voegen; ga met je muis rechts naast Help staan en klik de rechtermuis knop in. Kies onderaan voor Aanpassen.
Klik bij Categorie op Invoegen, scrol bij Opdrachten naar beneden tot 'Uit bestand'.
Sleep het icoontje uit de blauwe balk naar je werkbalk, bv naast je printer en laat los.
Klik op Sluiten.

Laatst bewerkt:
Jouw oplossing werkt inderdaad, bedankt :thumb:

Hoi,,

... maar hij kan iets minder omslachtig:

Menu > Invoegen > tabel...

...... verrek .... je hebt gelijk. Sorry

Bijlagen

• Vast kolombreedte.JPG
    Vast kolombreedte.JPG
    17,7 KB · Weergaven: 424
Laatst bewerkt: