• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foto automatisch in cel plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonyLa

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2020
Beste helpers,
In cel A3 staat de naam van de persoon waarvan ik zijn foto wil toevoegen in cel B4.
De grootte ven de foto heb ik aangepast aan de grootte van cel B4.
In cel A3 kan dus de naam van verschillende personen staan, elke foto heeft de bestandnaam van de naam van deze persoon.
Nu zou ik graag en oplossing vinden om van zodra de sheet wordt geopend, de foto van de persoon wiens naam in cel A3 staat automatisch wordt geplaatst op de plaats van cel B4.
Zou dit kunnen geautomatiseerd worden?
TonyLa

Beste TonyLa,

zou het ook een idee zijn om minimaal een excelbestand met naam en één foto behorende bij die naam te posten?

Volgens mij weet het persoon zelf dat hij/zij/het het bestand geopend heeft. Om dan tegen je eigen smoel aan te kijken lijkt mij redelijk nutteloos voor een rekenblad.

Nog iets ter verduidelijking.
Onderstaande heb ik als macro, waarom werkt dit niet?

Sub Macro1_FotoHalen()
'
' Macro1_FotoHalen Macro
Dim MyName
MyName = Range("A3").Value
Range("B4:C10").Select
ActiveWorkbook.Insert.Pictures.ActiveWorkvook.Path & Range("A3").Select
Range("A1").Select
End Sub

Wie kan me helpen
TonyLa

Code:
Sheet1.Pictures.Insert ThisWorkbook.Path & "\" & Sheet1.Range("A3").Value

Je code in #4 doet niets, het bevat alleen maar .Select dingen dat je sowieso nooit moet gebruiken.
Ook bestaat er geen object met de naam ActiveWorkvook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan