foto bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

pkras

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2003
Berichten
8
hallo,
sinds kort heb ik een dig.camera (canon g3)
als ik foto's maak kom ik op een bestand van 3-4 mb. nu heb ik de resolutie al kleiner gezet, nog zijn de fotobestanden 200-500 kb, hoe kan ik de opnames kleiner maken zodat ik ze kan plaatsen in mijn site (20-50 kb) of kan verzenden als email. Ik ga binnenkort voor 3 maanden naar Curacau en dan kan ik de foto's verzenden als e-mail naar vrienden en familie.
alvast bedankt voor de hulp.
Peter
kwartels@chello.nl
 
Laatst bewerkt:
je kan met een fotobewerkingsprogramma de foto kleiner maken, zoals paint shop, photoshop, maar ook acdsee en zo zijn er nog meer. je kan dan behalve de resolutie ook de kleurdiepte veranderen zodat een foto van 200 kb zomaar 30 kb of nog minder wordt. probeer eens jpg-optimizer, dat is ook zo'n programma. allemaal te vinden (al dan niet gratis) op download.com.
gr.erik.
 
Met een beeldbewerkingsprogramma (wellicht meegeleverd met je camera) kan je de foto's kleiner maken. Heb je geen programma dan kan je irfanview gebruiken, die is makkelijk in het gebruik en nog gratis ook. www.irfan.com
 
Ik zou de camera niet anders instellen, want dan kan ze ze niet meer goed (laten) afdrukken. Bewerk ze liever op een PC. In plaats van versturen via e-mail kan je ze natuurlijk ook op internet plaatsen. Een voorbeeld is Pixum
 
Wim slaat de spijker op de kop. Foto's maak je voor jezelf om later te bekijken. Wil je de achterban jaloers maken gebruik dan photoshop (kan zelfs ook nog in photo editor) om de resolutie te verkleinen en bewaar de foto onder een andere naam en schiet hem over naar nederland.
Als je dan toch in het programma zit maak dan de kleuren extra warm zodat je er goed bruin op staat.
 
Als je dan toch photoshop gebruikt, kan je de foto opslaan voor gebruik op het internet. Bij deze optie kan je de foto net zo groot of klein maken als je zelf wilt.

Maar.....bewaar inderdaad de originele foto voor jezelf of om later eventueel af te laten drukken.

Veel plezier in Curacao!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan