Foto Bestandstype maken (bijv. een .jpf ipv. jpg) WERKEND

Status
Niet open voor verdere reacties.

hackie900

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2009
ik heb een progamma gemaakt dat van een bijv. .jpg bestand een .apf bestand maakt.
dit lukt wel maar er is 1 probleem. hij kan niet in mijn eigen vieuwer (ander app. die de .apf kan openen) worden bekeken. niet in windows vieuwer, en hij word dus als onbekend weergegeven (normaal). wat ik dus graag wil is dat ik een viewer kan maken die dat bestand kan openen als image, en de windows viewer ook, en alle andere viewers ook. dat het bestand ook werkt als bijv. .jpg file. maar ik heb dit bedacht want als ik bijv. in photoshop een plaatje maak en opsla als .psd dan is het transparante nog transparant. maar als ik hem opsla als .jpg word dat wit. dat wil ik dus met mijn eigen bestandstype voorkomen, maar dat het wel werkt (dat als je bijv. een achtergrond voor een app. dat bestandstype gewoon kan gebruiken).

[edit]is het ook mogenlijk dat als je bijv. mijn progje download en installeerd dat dat .apf file automatisch een icoontje krijgt en word herkend?[/edit]

Laatst bewerkt:
Je moet begrijpen dat een .jpg bestand een heel ander soort opmaak heeft dan een ander fotobestand. Het is niet simpelweg renamen naar .jpg. En het is al helemaal niet makkelijk om dit te doen - je zut een (bv) klasse moeten maken welke dit doet.

dat van een eigen icoontje doe je door file association. zoek maar op google.

en hoe doe je dat dan met zon klasse ofzow... (ik weet niet hoe dat werkt :o)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan