foto bewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem008

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
goede dag

Ik wil me wat meer gaan toeleggen op het bewerken van foto's en andere bewerkingen om mijn website's wat mee
vorm te geven.

Ik heb nu gimp gedouwnload(engels , is er ook een nederlandse versie?)

Ik wil voor ik me hellemaal op een programma stort eerst weten of het wel het geschikte programa is, en het mischien
met een ander programma net zo goed kan.

Mijn vraag wat zijn altanatieven
ik kan fotoshop nog wel bedenken ook daar heb ik geen ervaring mee.

Ook wil ik best een programa kopen.

Je wil foto's bewerken !
De vraag is wat je wil doen met de foto's.
Schiet je in JPEG of RAW en meer van dat soort vragen.....

Overigens, waarom staat deze in de sectie websites maken?
Ik heb de sectiemoderator maar even gevraagd te verplaatsen naar de fotografie sectie.

ok

heb al diverse versie's gedouwnload maar krijg hem niet in het nederlans

Sla deze dan eerst eens op op je eigen computer en voer de .EXE uit als administrator.
Ik heb hem net zelf ook gedownload en bij mij is het gelukt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry dit vat ik even niet

Ik heb nu gimp op mijn computer staan Engelse versie
wat zou ik nu moeten doen.

Ik heb heb nu ongeveer 4 a5 keer gedouwload en verwijderd maar het blijft bij engels

het enige verschil wat ik zie met het youtube filmpje is
dat hij versie 2.6.10 douwloud en nu staat er op gimp.org versie 2.6.11

kan het daar aanliggen

@manamana zou je de quotes achterwege willen laten.
mijn scroll wieltje slijt nu al.
het heeft totaal geen toegevoegde waarde als je meteen na een reactie een quote reactie geeft.

Ik zal proberen niet meer te quoten puppie. Groet Manamana. ;)

Hoi Willem,
Nieuwsgierig geworden, ben ik ook maar eens gaan downloaden vanaf de GIMP download-pagina.
Mijn bevindingen (met Windows XP) zijn de volgende.

A. Het programma zelf installeren
  1. Dat is wat op de download-pagina onder "GIMP for Windows" staat: Download GIMP 2.6.11 – Installer for Windows XP SP2 or later.
  2. Een klik op deze link in Firefox levert de vraag: "Openen of Downloaden?" > gedownload.
  3. Nadat m'n virusscanner er overheen gegaan was, deze gimp-2.6.11-i686-setup-1.exe geopend, en de installatie-wizard gevolgd (met de keuze "full install", d.w.z. inclusief de taalpaketten e.d.).
  4. Daarna staat er op het bureaublad een GIMP-icoontje bij om het programma te openen.
  5. Doe ik dat, dan opent GIMP in de NL-versie.
NB: De taal is afhankelijke van de standaard-taal van de computer! Heb jij soms een Engelse Windows-versie? Dan moet er wat gesleuteld worden om 'm in het NL te krijgen.

=======
B. De Handleiding installeren
  • Dat is wat op de download-pagina onder "GIMP User Manual" staat: Dutch (24.5 MB).
  • Aanklikken > weer Downloaden > Openen en Wizard volgen.
  • Nu staat de GIMP-help bij mij als mini-website in een map C:\GIMP 2\share\gimp\2.0\help\nl\
  • Open ik in een browser de index.html van die map, dan komt de zogenaamde "Nederlandse Handleiding" in beeld.
Maar! ...
  1. Deze pagina Gebruikershandleiding met de inhoudsopgave is maar gedeeltelijk in het Nederlands vertaald.
  2. Ga je in de gebruikershandleiding bladeren, dan zijn wel de koppen vertaald (en soms nog wat kleine dingetjes), maar de tekst is nog in het Engels. :shocked:
Verder zou deze handleiding moeten openen via het item Hulp in het menu van het programma zelf, maar dat gebeurt bij mij niet. Er komt de boodschap "De GIMP-gebruikershandleiding is niet geïnstalleerd op uw computer". *)

=======
C. De Handleiding online bekijken
  1. Je kunt de Handleiding ook niet downloaden, maar in de Voorkeuren van GIMP aangeven dat je 'm online wilt bekijken: menu Bewerken > Voorkeuren > Hulpsysteem > Gebruikershandleiding: De online versie gebruiken.
  2. Dan kom je automatisch hier terecht: [url]http://docs.gimp.org/nl/index.html[/URL].
Maar! ...
Hier is het van hetzelfde laken een pak: het is dezelfde nauwelijks vertaalde versie van het Engelse Manual. :D

Er staat niets bij dat aan de vertaling nog wordt gewerkt. Hopelijk zijn er op de achtergrond een paar vrijwilligers bezig de handleiding te vertalen!
Misschien kan je daarover bij de DutchGimpers (via de link van manamana hierboven) iets meer te weten komen. Ik zag dat het een steeds terugkomende vraag op het forum daar is, maar kon niet het antwoord vinden. Er zijn her en der (ook op DutchGimpers) wel een aantal artikelen met stukjes NL handleiding te Google'en.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Denk dat het zeker met de instelling van de computer heeft te maken, of met een extra module die je moet douwnloaden.

Ik draai met windows 7 de nederlandse versie.

Of moet ik soms mijn taalinstelling veranderen die staat nu op "verenigde staten (internationaal)"

Ja zeker kan dat. Je kunt toch altijd terug en als ik me niet vergis is het Nederland-Verenigde staten internationaal.

Ned en VS.PNG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan