foto camara kopen , panasonic tz 8 nikon s8000 of de canon powershot s210

Status
Niet open voor verdere reacties.

migthy84

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Beste Helpmijer

Ik hoop dat ik goede form mijn vraag stel. Aankomende week ga ik dus op vakantie en wil een leuk toestel aanschaffen tot ongeveer 300 euro. Naar een beetje op het internet rond gesurft te hebben is mijn oog gevallen op

3 Merken
1. Panasonic (limunx) dmc -tz8 of de zx3 variant(meer megapixel minder zoom)
2. Nikon coolpix s8000
3. Canon Powershot s210

Doelstelling van de Camera is gemakkelijk foto kunnen maken zonder al te veel instelling. Hoeven verrichten. Zowel nacht-foto's als dag-foto's worden er mee gemaakt. Waarbij de kwaliteit van nacht-fotos wel mee worden genomen in het eindoordeel. Over het algemeen maak ik zelf niet heel veel foto's. Maar wil het in de toekomst wel vaker gaan doen

Mijn vraag is welke van de 3 keuze is het beste en welke ervaring heeft men van deze 3 fototoestellen

Ik ben zo brutaal bij je vraag aan te haken want ik ben met precies de zelfde toestellen bezig.
Aangevuld met de panasonis fs 30 (geen leica lens wel een goed toestel)
Volgens mij beantwoorden al deze toestellen makkelijk aan jou doelstellingen.
De fs 30 is wat goedkoper ( 8 x zoom)
Die canon s210 is ook wat goedkoper op het moment Ehter minder compact (en wat minder mooi vind ik persoonlijk)
De panasonic's hebben een groothoek zoom vanaf 25mm. Dat spreekt me wel aan.
de s210 en s8000 komen het beste uit de bus bij de consumentenbond
De s8000 dan weer als beste van de twee. die heeft daarom een beetje mijn voorkeur.
Met als licht nadeel groohoekzoom vanaf 30mm en weinig handmatige instellingen.
Kortom ik ben er ook nog niet helemaal uit.

mvg Leo

Laatst bewerkt:
Ik zelf let op optische zoom, hoe meer hoe fijner, daarmee kun je nl ver inzoomen en blijft het scherp. Digitale zoom word t alleen maar onscherper. Daarnaast is megapixel niet het belangrijkste, natuurlijk moet je niet eentje nemen van 3,2 mp maar ga niet letten op 12 mp want eentje van 10 kan veel beter wezen. Ik heb niet zo naar de modellen gekeken, maar ik zou iig wel even letten op optische zoom, wat ver inzoomen is altijd makkelijk!

Ik zelf heb ook een panasonic lumix gehad, al wat een ouder die had 5 mp, maar die beviel altijd goed! Met andere merken heb ik geen ervaring

Laatst bewerkt:
Ik zelf let op optische zoom, hoe meer hoe fijner, daarmee kun je nl ver inzoomen en blijft het scherp. Digitale zoom word t alleen maar onscherper. Daarnaast is megapixel niet het belangrijkste, natuurlijk moet je niet eentje nemen van 3,2 mp maar ga niet letten op 12 mp want eentje van 10 kan veel beter wezen. Ik heb niet zo naar de modellen gekeken, maar ik zou iig wel even letten op optische zoom, wat ver inzoomen is altijd makkelijk!

ik zeg altijd 10 mp 10 ozoom

De Lumix TZ serie van het moment zijn by far de beste camera's in hun klasse. Dus de keuze lijkt me duidelijk :)

Ik zou btw de TZ10 halen, als je kijkt tot 300euro valt die daar nog mooi in, dan heb je net wat meer waar voor je geld :)

Laatst bewerkt:
ik zou even voor iedereen de prijzen neer zetten

1. Nikon coolpix s8000 230 binnen 5 werkdagen 240,-

2. panasonic fs30 : 164,-

3. Canon powershot sx210 255,-

4. panasonic dmc tz8 230,-

5. panasonic dmc -z3 230,-

hier de vergelijking http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product[]=9709153426204F63A8F53F545DBC418E&product[]=EE68B30D88ED4D479A6DE9EDFCBA1F95&product[]=C2119FEA2104456B96096E6BF500AF64&product[]=0B1E644A813240E0B86A3BF3EA274CD4&product[]=696DA65A10274DE5B0C48BB01BDBB23A

Laatst bewerkt:
In mijn eerdere post heb ik de s210 verward met de s120.
De s210 heeft juist wel een mooie 28mm, 14x zoom en is compact maar scoort slechter in de test
Nadelen genoemd door de consumenten bond. Deze camera valt voor mij af:
Scherpte jpg in telestand bij goed licht zeer slecht
Scherpte bij weinig licht onvoldoende
Vergroting macrofoto's onvoldoende
Gebruiksgemak afspelen video net niet voldoende
Gebruiksgemak zoomen net niet voldoende
Veel last van gekleurde randen bij scherpe overgangen licht/donker
De TZ 8 scoort gelijk aan de s8000
Over de s8000
voordelen
Fotokwaliteit goed, kleuren goed
Trillingen van de hand worden goed gecompenseerd
Automatische foto's goed, o.a. gezichtsherkenningsscene, foto binnenshuis met details goed
Bediening voldoende, gebruiksgemak zoomen ruim voldoende
Afdrukvertraging zeer goed: 0,2 sec
Kwaliteit scherm voldoende, zichtbaarheid onder een hoek zeer goed
Vergroting macrofoto's goed, geldt ook voor video
Foto's bij weinig licht goed, bewegend onderwerp voldoende
Tijd tussen twee foto's voldoende: 2,3 sec
Flitser ruim voldoende
nadelen
Snelheid aanzetten camera zeer slecht: 4,3 sec
Veel last van gekleurde randen bij scherpe overgangen licht/donker
Geluidskwaliteit video zeer slecht (fluitende vervorming, heel iel geluid en heel zwakke bas)

en over de tz8
voordelen
Fotokwaliteit, o.a. scherpte, ruim voldoende
Foto's bij weinig licht goed, bewegend onderwerp voldoende
Foto's in automatische stand ruim voldoende, gebouw in fel zonlicht en portret bij daglicht zonder flits goed
Kwaliteit scherm voldoende, ook bij weinig licht, onder een hoek kijken zeer goed, verversingssnelheid voldoende
Gebruiksgemak ruim voldoende (o.a. bediening, zoomen en filmen)
Snelheid ruim voldoende, o.a. snelheid aanzetten en tijd tussen twee foto?s
Gezichtsherkenningsscene ruim voldoende
Kwaliteit video (o.a. scherpte) ruim voldoende, bij bij daglicht goed
nadelen
Handleiding net niet voldoende (op papier slechts de basis, ook weinig info over filmen)
Daar de tz 8 ook nog eens handinstellingen kent, denk ik dat ik voor dit toestel ga.

Laatst bewerkt:
Iedereen bedankt voor de feedback, zelf heb ik net een ook de tz-8 gekocht . alle reviews zijn super positief. De overslag om toch voor de tz-8 te gaan is dat de prijs erg gunstig is

Iedereen bedankt voor de feedback, zelf heb ik net een ook de tz-8 gekocht . alle reviews zijn super positief. De overslag om toch voor de tz-8 te gaan is dat de prijs erg gunstig is

Ik heb hem nog niet gekocht en ben heel benieuwd naar je ervaringen. M.n met foto's genomen bij hogere iso's
(hmm nu heb ik onbedoeld je topic min of meer overgenomen)

mvg Leo

Ik heb hem nog niet gekocht en ben heel benieuwd naar je ervaringen. M.n met foto's genomen bij hogere iso's

mvg Leo

dat geeft zeker niet , form is juist leuk dat er interactie is. Ik zal van het weekend paar fotos maken zodat je mijn ervaring kan testen. Ben wel een leek in fotographie

mvg Leo
Ik kan iig praten voor de TZ10 en die is wat mij betreft ongeëvenaard in de compactcamera klasse... wil je betere foto's dan moet je toch echt aan een andere categorie camera denken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan