foto cd maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
hallo aleemaal,

ik heb een vraag over het maken van een foto cd m.b.v. de computer welke ik dan op een standalone dvd-speler wil afspelen.

ik heb als brandprogramma nero 6 op mijn pc staan.deze kan een diavoorstelling maken,maar dan kan ik denk ik niet zelf door de cd bladeren.

het is mijn bedoeling om met menu's te kunnen werken zodat ik de hele cd vol kan zetten met foto's en deze foto dan in blokken kan laten zien.bijvoorbeeld de foto's van pretpark apart ,idem met dierentuin ,vakantie,enz.

met welk programma kan dit?of programma's?

is het overigens mogelijk om als een cd gebrand is er later nog foto's bij te plaatsen?

mario

Wat jij wil kan wel maar is zeer bewerkelijk. Je zult van elke serie foto's een filmpje moeten maken omdat alleen filmpjes in een menu te krijgen zijn. Je zult dus een programma moeten hebben dat dit kan. PicturetoTV is zo'n programma.

Verder heb je een programma nodig die diverse filmpjes op een VCD kan zetten en een menu kan maken.

het is dus vrij lastig.

ik wil toch een poging gaan doen.

weet je welke programma's menu's kunnen maken en diverse filmpjes op een vcd kan zetten?
een dia voorstelling is eigenlijk ook een filmpje of niet?

ik heb namelijk gezien dat ik met nero een diavoorstelling kan maken.

bedankt tiborv,

ik ben nu een demo aan het downloaden van de nieuwe versie van pictureontv.

als ik het zo zie op de website maakt dit programma ook menu's.

Even gekeken, en inderdaad, je kunt meerdere albums maken. Tja, dat maakt het makkelijker ;)

PS, het maken van het filmpje duurt wel even. Ik zou ook geen geluid toevoegen, dit hapert vaak.

Ulead DVD pictureshow 2 voldoet aan je wensen.

als ik het goed begrijp,maken deze beide programma's van de foto's een video.

het is dus denk ik niet mogelijk om van de gebrande cd/dvd weer foto's af te halen of staan er nog gewoon bijvoorbeeld jpeg bestanden op de cd?

Met DVD PS 2 kun je verschillende blokken/hoofdstukken maken op je S(VCD) of DVD. Je kunt de foto's niet meer 'eraf' halen. Ze staan er niet op als JPEG. Kijk op: http://www.ulead.com/dps/runme.htm
voor meer informatie.

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan