foto cd's onleesbaar, HELP !!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

veltje

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2009
Een tijdje geleden heb ik een foto's van mijn harde schijf gebrand op CD RW's. Nu blijken 2004 en 2005 te zijn gelukt, de cd van 2006 is leeg en 2007 (2 cd's) en 2008 (ook 2) zijn een grote puinhoop. De cd's kunnen op mijn pc niet worden gelezen. De pc loopt gelijk vast zodra ik de cd erin stop. Op de pc van mijn zus leest windows de cd's wel, maar het duurt uuuuren om er 1 foto af te halen. Ze staan er overigens wel allemaal op! Als het gelukt is op een foto te kopieren, loopt haar systeem ook vast. Aangezien het om duizenden foto's gaat......is haar systeem nu al 1335 keer vastgelopen.....
Ik denk dat er tijdens het brandproces iets misgegaan is....wat is mij een raadsel! Maar........weet iemand of er een programma bestaat waarmee je op een wat eenvoudigere manier toch nog zo'n cd normaal kunt lezen? Aangezien mijn hele "digitale" leven (vakantie's e.d.) op de cd's staat, ben ik echt ten einde raad.....

Je kan ook deze proberen, of deze.

Zijn de schijfjes zelf niet beschadigd?

reactie op foto's kwijt!

Heel erg bedankt voor jullie reactie! Ik heb Isobuster al gedownload en op een stick gezet, want de cd's zijn nl. nog bij mijn zus. Ik ga het ook op haar pc proberen, aangezien de mijne direct vastloopt zodra de cd erin zit. Ik denk niet dat de cd's beschadigd zijn omdat het bij haar wel lukt om cd's te lezen zonder dat de pc een (fout)melding geeft. Het gaat alleen direct mis zodra je op een foto klikt. Met de foto's die ze tot op heden heeft "gered" is niets meer aan de hand zodra ze op haar pc gezet zijn.
Ook is het zo dat ze de ene keer een bepaalde foto niet open krijgt, maar de dag erna bijv. na anderhalf uur (zo lang duurt het vaak.....) wel..... Met sommige foto's lukt het helemaal niet: na een uur of zo verschijnen ze half of alleen in de vorm van een rand op het scherm, en vervolgens staat de boel weer vast.
Bedankt voor jullie hulp! Het zal even duren voor ik weet of het gelukt is, maar dan meld ik me zeker weer, ik hoop om te zeggen dat ik dan weer een stukje verder ben!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan