foto gebruiken als lay out

Status
Niet open voor verdere reacties.

keeze

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2004
Hoi

Ik wil graag van een foto/ afbeelding gebruiken als lay-out voor de hele pagina heb het geprobeerd maar lukt niet. Kan iemand mij uitleggen hoe het werkt om dit aan te passen?

Oh jammer Keeze. ik had een online cursus gezien voor dreamwaever 3. :confused:

Hallo Keeze :thumb:

Als je een foto wil gebruiken op je pagina als achtergrond zijn er een paar mogelijkheden.
Via de pagina-eigenschappen in het paneel eigenschappen daar kan je in het vak Bladeren naar je foto gaan die je wenst. Gebruik je een foto die je wenst te herhalen moet je in de optie herhalen aanduiden wat je wenst.

Een betere methode is om via CSS-(Cascading Style Sheets) een opmaak te maken van je pagina en deze dan te koppelen aan je sjabloon-pagina zodat je niet telkens als je een andere pagina aanmaakt alles moet herhalen.
Hier kan je meer uitleg vinden over het gebruik van het aanmaken van een Sjabloon LINK les 46 tot les 52.

groetjes Billscot :cool:

Sorry late reactie
Heb het geprobeerd maar lukt niet Zal nog even vechten ermee.

Hoe groot is je foto die je op de achtergrond wil plaatsen?

Groetjes :cool:

Hoi keeze,
Zonder een idee te hebben van wat je precies wilt is het moeilijk raad geven. ;)

Misschien kan je de foto/ontwerp-afbeelding even uploaden en hier een link zetten?
Dan kunnen we zien wat de bedoeling is en waarschijnlijk ook aangeven of/hoe dat gerealiseerd zou moeten worden.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Het is een wat ongewoon formaat om deze foto als achtergrond te gebruiken.
Als je deze foto gebruikt als achtergrond is hij te drukkend en storend om op te kijken.
Als je toch de foto wil gebruiken, zou je deze kunnen verwerken in een banner op je site.
Ook kan je hem gebruiken links of rechts onder elkaar van je pagina.
VB
body {
background-image: url(voorpagina.jpg);
background-repeat: repeat-y;
}
hier staat de foto links op de pagina en onder elkaar.

body {
background-image: url(voorpagina.jpg);
background-repeat: repeat-y;
background-position:right;
}
deze staat nu rechts van de pagina.

groeten Billscot :cool:

Hoi
Bedankt voor je uitleg. Zal hem als banner maken om te kijken of het wel uit ziet. U geeft al aan dat het als achtergrond te drukkend en storend is en dat waardeer ik wel. Als de banner ook te druk gaat worden of niet mooi is dan bedenk ik iets anders. Dank je voor je hulp en je mening.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan