Foto in access database

Status
Niet open voor verdere reacties.

michi

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2011
Hallo iedereen,

Ik ben een programma aan het schrijven in Visual Basic 2010 maar zit ergens vast,
er is een access database geïmporteerd in mijn Visual Basic:
Code:
Public Class Form1
    Dim con As New OleDbConnection
    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        con.ConnectionString = "provider=microsoft.jet.oledb.4.0;data source=..\File.mdb"
    End Sub
End Class

Het is ook een mogelijkheid dat ik het doe met een .accdb file

Code:
Public Class Form1
    Dim con As New OleDbConnection
    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        con.ConnectionString = "provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;data source=..\Truitjes.accdb"
    End Sub
End Class

Het probleem is dat ik via het programma foto's zou willen weergeven vanuit de database.
Ik heb dit op verschillende manieren geprobeerd maar ik kan de foto's niet openen vanuit het Visual Basic programma.
Kan iemand mij helpen?

Alvast Bedankt.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord, maar ik heb hier helaas geen info uit kunnen halen die nuttig is.
Nog even voor de duidelijkheid, het programma is geschreven in VB en niet in VB.NET, C#, ...!

Ik ben een programma aan het schrijven in Visual Basic 2010

Visual Basic 2010 maakt gebruik van VB.NET. VB kan namelijk op 2 verschillende talen terugslaan (bij mijn weten): Vb 6.0 en VB.NET. Sinds Visual Basic 2005 wordt er, geloof ik, gebruik gemaakt van VB.NET.
Verder lijkt C# vrij veel op VB.NET, waardoor het makkelijk te 'vertalen' is.

Verder zag ik bij de links ook wat informatie bij staan die misschien ook wel handig is. Je hoeft niet alleen naar de codes te kijken, maar ook naar de opmerkingen die erbij gezet worden. Die zijn minstens even belangrijk als de code zelf.

MartinJM

Bedankt voor de info, ik ben nog niet zo lang bezig met programmeren daardoor wist ik dit niet.
Ik zal nog eens proberen om met de info iets te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan